افتضاح لاک پوکر را تقریبا میتوان پیامد مستقیم اتفاقاتی دانست که در سال 2011 رخ داد. زمانی که اتاق های اصلی مجبور شدند بازار ایالت متحده را ترک کنند، فرصت خوبی در اختیار اتاق های کوچکتر قرار گرفت.

اتاق های کوچکی مثل Lock Poker متوجه ارزش این ریسک شدند و تصمیم گرفتند با ارائه خدمات به مشتریان آمریکایی علاقه مند به پوکر نقدینگی های خود را افزایش دهند. این اتاق ها در ابتدا تبلیغات فوق العاده ای را ایجاد کردند و برای بازیکنانی که تمایل داشتند در آنجا به بازی بپردازند، ارزش های گسترده ای را ارائه کردند. 

به خاطر اینکه گزینه های جایگزین بسیار کمی وجود داشت و ارزش هایی که ارائه شده بود وسوسه برانگیز بودند، بازیکنان زیادی از ایالات متحده و سایر نقاط جهان به سمت لاک پوکر هجوم آوردند. این اتاق توانست برای چند سال شرایط را به خوبی پیش ببرد اما یواش یواش مشکلات پدیدار شدند. 

زمانی که اتاق با برخی مشکلات روبرو شد، تصمیم گرفت تبلیغات جدیدی را آغاز کند و به بازیکنان پیشنهاد ها و وعده های جدیدی داد. این شرایط و ضوابط عملا باعث میشد بازیکنان نتوانند پول های اضافی خود را نقد کنند. 

با وجود اینکه امکان برداشت وجه نقد وجود داشت بسیاری از بازیکنان در تلاش بودند سرمایه خود را خارج کنند و با این کار تنها تعداد کمی از بازیکنان توانستند پول های خود را نقد کنند. 

در نهایت در آوریل 2015، همه چیز به پایان رسید.

از آوریل 2014 تا این لحظه بازیکنان نمی‌توانستند پول خود را خارج کنند و از طرفی لاک پوکر با مسئله زمان روبرو بود و نیاز به زمان بیشتری داشت. سایت در نهایت بسته شد و ترافیک سایت هم به پایین ترین حد خود رسیده بود. تا جایی که Poker Scout گزارش کرد به طور میانگین در بازه 7 روزه 10 بازیکن رینگ در این سایت حضور داشتند. 

مشخص نیست که همراه با لاک پوکر چقدر پول ناپدید شده است اما چیزی حدود 15 میلیون دلار تخمین زده شده است. در رسوایی هایی مثل جمعه سیاه در نهایت پول بازیکنان بازپرداخت شد اما این مورد متفاوت بود. یعنی 15 میلیون دلار پول نقد به طور کامل ناپدید شد.

افرادی که سرمایه های خود را در این سایت گذاشته بودند، شانس برداشتن پول خود را نداشتند و بعید است گذر زمان بتواند چیزی را تغییر دهد.