نفرین پول نقد یکی از افسانه ها و باورهای خرافی است که بین بسیاری از بازیکنان هم متداول است. این افسانه بیان میکند که پس از اینکه مقدار قابل توجهی از سرمایه خود را برداشت می کنید، یک دوره طولانی بدشانسی را تجربه خواهید کرد (اساساً یک شیب نزولی بزرگ).

این دوره بدشانسی تا زمانی ادامه خواهد داشت که مقدار قابل توجه یا تمام مقدار باقی مانده از پول خود را از دست بدهید. من مطمئن نیستم که آیا واریز وجه نقد به معنای متوقف کردن نفرین است یا خیر، اما احتمالاً نه.

در هر صورت، نفرین نقدی نشان می‌دهد که بعد از اینکه پول خود را نقد می کنید، بخاطر بدشانسی سرمایه تان را از دست خواهید داد.

منطق پشت نفرین پول نقد

دو راه برای بررسی استدلال پشت نفرین وحشتناک پول نقدی وجود دارد. به این معنی که:

استدلال اول: بدشانسی پس از نقد کردن کاملاً تصادفی است و واقعاً فقط یک بدشانسی است که سراغ شما می آید. این بدشانسی همیشه اتفاق نمی افتد، اما شما همچنان ضررهای ناگوار و اتفاقی را به شوخی با نفرین نقدی توجیه میکنید. این میتواند فقط یک واریانس باشد. 

استدلال دوم: این اتفاق ربطی به بدشانسی ندارد و علت آن این است که اتاق پوکر شما را به خاطر برداشتن برداشتن مبلغ برنده شده (یا مبالغی که از باخت های شما باقی می ماند) تنبیه می کند. اتاق پوکر بخاطر برای اینکه شما را تنبیه کند در کارت ها تقلب می کند. 

طبق توضیحات، استدلال شماره 1 فقط نامی ساده برای یک اتفاق ناگوار شانسی است.

دلیل شماره 2 بسیار جدی تر است، اما اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم، بسیار خنده دار است. 

آیا نفرین نقدی واقعی است؟ خیر!

نفرین پول نقد واقعا یک افسانه است.

مطمئنم با هر استدلالی که برای برجسته کردن طنز این افسانه ارائه میکنم، فقط ضریب هوشی خودم را فقط زیر سوال برده ام. اما اگر به نمایش اشتباهات نا مطلع نپردازم، مقاله تکمیل نخواهد شد و به همین خاطر این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد. 

4 دلیل برای افسانه بودن نفرین پول نقد

اتاق های پوکر از باخت های شما پول در نمی آورند. شاید با خود فکر می‌کنید اتاق پوکر می‌خواهد برای برداشت پول نقد به شما درس بدهد. اما چرا؟ اتاق‌های پوکر از باخت‌های شما مستقیماً سود نمی‌برند، بلکه از این که در پوکر خود پول واقعی و زیاد سرمایه گذاری کنید، میتواند درآمد کسب کند. اگر اتاق پوکر باعث شود شما پول تان را از دست بدهید، نتیجه عکس خواهد گرفت. 

اتاق های پوکر آنقدر که فکر می کنید به سرمایه های شما اهمیت نمی دهند. اشتباه نکنید، اتاق‌های پوکر ممکن است به نیازهای شما اهمیت دهد اما اینکه 30 دلار از سرمایه 50 دلاری خود را نقد کنید، برای اتاق پوکر تهدید یا خیانت به شمار نمی رود. 

مطمئنا اینکه یک سیستم کامل را تنها بر علیه شما دستکاری کنند، هیچ صرفه ای نخواهد داشت. درست مثل این است که یک فرد بی خانمان از جیب شما یک آبنبات چوبی بردارد. بعید میدانم تمایل داشته باشید او را دنبال کنید و آبنبات خود را پس بگیرید، چون ارزشش را ندارد و بهتر است با صرف انرژی کمتر، یک آبنبات جدید بخرید. این مورد در پوکر آنلاین هم صدق میکند و پیاده سازی این سیستم به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. 

تصور کنید روزانه چند هزار نفر از بازیکنان پوکر پول خود را نقد میکنند و حالا اگر قرار باشد این افسانه درست باشد، همه دست های پوکر به هم خواهد خورد. این در صورتی است که همه افراد وجه های خود را دریافت میکنند و این بازپرداخت ها انجام میشود. اگر بخواهد دست های پوکر به هم بخورد، بازی پوکر غیر قابل انجام خواهد بود. 

آیا بسیاری از بازیکنان به نفرین نقدی اعتقاد دارند؟

هر بازیکنی با عقل سلیم می‌داند که “نفرین پول نقدی” فقط یک شوخی است. با این حال، من مطمئن هستم که تعداد کمی وجود دارند که واقعاً به آن اعتقاد دارند. امیدواریم پس از پایان خواندن این مقاله، بتوانیم باورهای خرافه ای این افراد را کمی تغییر دهیم. 

بازیکنانی که واقعاً به نفرین نقدی اعتقاد دارند، یا باید 5 دقیقه وقت بگذارند و کمی منطقی درباره این موضوع فکر کنند، یا باید اتاق های پوکر را مقصر باخت های خود ندانند.