همون جوری که در مورد چندتا از بازی های مختلف پوکر برای شما نوشتم مثل بازی پوکر سه کارتی و پنج کارتی و هدزآپ و …. براتون نوشته بودم، تو این مقاله می خوایم در مورد چند مورد دیگه از این بازی برای شما بنویسم و اونا رو به شما معرفی کنم، بازی پوکر بازی هست که خیلی ها تو دنیا بهش علاقه دارن و اونو بازی می کنن ولی شاید این رو هم ندونید که علاوه بر مواردی که در گذشته برای شما نوشته بودم، کلی مدل های مختلف داره این بازی که تصمیم گرفتیم تو بت ناب امروز خیلی مختصر در مورد روش های مختلف این بازی برای شما بنویسیم که امیدوارم دوست داشته باشید ولی خوب بعضی از روش های مختلف این بازی محبویت خیلی بیشتری دارن  بین مردم جذابیت بیشتری رو دارن.

پوکر تگزاس هولدم

پوکر تگزاس هولدم یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین انواع بازی پوکر هست .این روزا به قدری این بازی طرفدار پیدا کرده که میلیون ها نفر در دنیا اون رو بازی می کنن و جایزه ها و تورنمنت های زیادی رو برای این بازی برگزار می کنن، اگر بخوام به صورت خیلی کوتاه در مورد این بازی بنویسم باید بگم که تو این بازی شما دو کارت تو دستتون دارید و ۵ کارت هم تو فلاپ دارید که باید بهترین دست پنج کارتی رو با هفت کارت موجود تو بازی برای خودتون بسازید.

پوکر اوماها

بازی پوکر اوماها هم یکی دیگه از بازی های محبوب تو پوکر هست که خود این بازی پوکر اوماها به چند تا بازی مختلف تقسیم میشه. فرقی که ورژن های مختلف این بازی با هم دارن اینه که تو هر بازی تعداد کارت ها با هم متفاوته و با توجه به مدلی که انتخاب کردید تو تعداد کارت هایی هست که شما تو دستتون دارید و ممکنه تو هر بازی چهار یا پنج کارت رو داشته باشید. البته قوانین کلی بازی پوکر اوماها مثل بازی پوکر تگزاس هولدم هست ولی بعضی هاش قوانین خاصی دارن که بازی تگزاس هولدم یکم تفاوت دارن. مثلا یکی از این فرق ها نحوه درست کردن دست هاست که شما باید حتما با دو کارت از دستتون و ۳ کارت روی فلاپ دست خودتون رو درست کنید و مثل بازی هولدم نمی تونید با یک کارت تو دست تون و ۴ کارت تو فلاپ دست تون رو بسازید.

اوماها چهار کارت  ( pot limited )

تو این نوع بازی پوکر؛ شما تو دستتون چهار کارت رو دارید و برای شرط بندی مثل بازی تگزاس هولدم نمی تونید هر وقت دلتون خواست آل این کنید و می شه گفت یه جورایی برای افزایش شرط و پات ها محدودیت دارید و برای همین به این بازی میگن پات لیمیتد یا همون محدودیت شرط هم گفته میشه. شما فقط می تونید به اندازه پات تو بازی به شرط اضافه کنید. یعنی اگر ۵ دلار روی زمین شرط شما گذاشته باشید، می تونید شما تا سقف ۵ دلار به شرط بازی اضافه کنید.

پوکر اوماها چهارکارت  ( no limited  )

تو انواع بازی پوکر به بازی اوماهایی که تو اون محدودیت اضافه کردن شرط نداشته باشه و مثل بازی تگزاس هولدم شما می تونید هرمقدار پولی که خواستید رو وارد بازی کنید رو بهش نو لیمیتد یا همون بدون محدودیت شرط می گن و بقیه قانون های بازی دقیقا مثل بازی پوکر اوماها پات لیمیتد هست.

پوکر اوماها پنج کارتی

تو این نوع بازی شما به جای داشتن چهار کارت تو دستتون شما 5 تا کارت دارید. تو این بازی شما باید با دو کارت تو دست و ۳ کارت فلاپ دست خودتون رو بسازید و اصلا نمی تونید بیشتر از دو کارت تو دست خودتون رو تو بازی انجام بدید. این بازی به نوبه ی خودش خیلی هیجان انگیز هست و خیلی بازی جذابیه چون که شما با داشتن ۵ کارت می تونید دست های خیلی قوی رو برای خودتون بسازید.

پوکر پنج کارتی ایرانی

در مورد این بازی باید بگم که این بازی تقریبا یه جورایی ایرانیه و این بازی پوکر یه جورایی مثل همون بازی پنج کارتی هست و فقط یه سری قوانینش فرق می کنه و میشه گفت که قوانینش برای درست کردن دست ها دقیقا مثل همون بازی پوکر تگزاس هولدم  هست ولی شما این بار تو این بازی فقط ۵ کارت تو دستتون دارید و باید با همون 5 تا کارت تو دستتون برای خودتون قوی ترین دست رو درست کنید.

بازی پوکر سیکس پلاس هولدم

این بازی هم یکی دیگه از انواع بازی پوکر هست که فرق های خیلی زیادی رو نسبت به بازی های دیگه پوکر داره، مثلا تو این بازی شما تو اون اعداد ۲ تا ۵ تمام خال ها رو از بازی خارج می کنید و بازی با ۳۶ کارت انجام می شه و حتما به زودی یه مقاله در مورد این بازی برای شما می نویسم و در موردش کامل توضیح خواهم دادن و میشه گفت که این بازی یه سری تفاوت هایی رو نسبت به بازی های دیگه داره و با رتبه بندیش با بازی های دیگه فرق می کنه و تو این بازی به علت نبودن کارت های کوچیک شما با دست های قوی تری روبرو هستید و کلا روالش با بازی های دیگه خیلی فرق می کنه.

پوکر چینی

این بازی پوکر چینی سبک خاص خودش رو داره و کلا همه چیزش با بازی های دیگه پوکر فرق می کنه ولی یه سری شباهت های ریزی با بازی پوکر تگزاس هولدم داره ولی شما هیچ کارتی تو دستتون ندارید و تمام کارت های شما رو هست و باید چهار دست رو برای خودتون درست کنید که بالاتر از حریف تون تو بازی باشه و همش شما تو این بازی در حال گرفتن کارت هستید تا بتونید چهار دست قوی تر از حریف تون برای خودتون درست کنید. البته این بازی  خیلی طرفدار نداره و بیشتر تو همون کشور چین انجام میشه و فقط تو یه سری ایالت های خاص تو کشور چین انجام میشه.

خوب این بازی ها به همین جا ختم نمیشه، هستن بازی های دیگه پوکر که تو دنیا انجام میشه و طرفداری خاص خودش رو داره ولی خوب متاستفانه اونقدر محبوبیت نداره که مثل اوماها یا تگزاس هولدم همه جای دنیا اون رو انجام بدن. اون بازی ها

  • پوکر هفت کارتی یا Seven card Stud
  • پوکر آناناس یا (Pineapple)
  • پوکر آناناس دیوانه (Crazy Pineapple)
  • و… هستن