بازیکنان زمانی که در گروه فعالیت می کنند، معمولا رشد بسیار سریعی را تجربه می کنند. این سرعت رشد را به سختی میتوان در جای دیگر پیدا کرد و این قدرت فعالیت های گروهی است. 

منظور ما این نیست که سر میز با همدیگر مشورت و گفتگو کنید چون این کار عملا امکان پذیر نیست. اما می توانید خارج از میز با همدیگر به صورت گروهی فعالیت کنید. 

این که بازیکنان پوکر در قالب گروه جمع شوند و دانش و یافته های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، یک امر معمول و طبیعی است. این فعالیت ها میتواند به کمک برنامه های چت آنلاین صورت بگیرد و از این طریق دست های بازی در اختیار سایر افراد قرار بگیرد.

 زمانی که افراد در گروه های جمعی دانش و ایده های خود را به یکدیگر منعکس می کنند، سرعت پیشرفت آنها در سریع ترین حالت خود خواهد بود. 

البته تشکیل گروه شخصی با دوستان زیاد، حالت ایده آل است و شاید شما در ابتدای راه خود باشید. اگر هنوز در صنعت شرط بندی و پوکر شبکه ارتباطی خود را تقویت نکرده اید، انجمن های پوکر آنلاین بهترین گزینه خواهند بود. با استفاده از انجمن های پوکر می توانید در مورد هر چیزی با دیگر بازیکنان پوکر گفتگو و صحبت کنید. 

انجمن ها در بیشتر اوقات مفید و کاربردی هستند اما باز هم نمی توانید به کسی که با او صحبت می کنید اعتماد کنید. مشخص نیست طرف مقابل شما یک منبع قابل اعتماد در زمینه مشاوره استراتژی باشد یا خیر. پس در حالی که از انجمن ها و فروم ها استفاده می کنید، سعی کنید آرام آرام گروه پوکر خود را تشکیل دهید. 

این کار تاثیر فوق العاده ای در پوکر افراد دارد و از هر جهت می تواند سودمند باشد. به همین خاطر هر بازیکنی را که ملاقات میکنید، در صورتی که قبلا در این گروه ها عضو نشده باشد، احتمالا از این ایده استقبال خواهد کرد. پس حتما با دوستان خود در مورد پوکر بحث کنید و به صورت گروهی، در کنار دیگر افراد پیشرفت بیشتری را تجربه کنید.