مهم نیست چقدر حرفه ای باشید، باخت همیشه اجتناب ناپذیر است. در مسابقات و بازی های مختلف همه بازیکنان باخت را تجربه می کنند و مهم ترین موضوع، این است که برای باخت های بزرگ آماده باشید. 

برای اینکه شانس برنده شدن خود را افزایش دهید لازم است بتوانید با بد بیت ها کنار بیایید. تکنیک های زیادی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین آنها آشنا خواهید شد.

استراحت کنید

پس از تجربه یک ضربه بد، ساده ترین و موثرترین راه به دست آوردن آرامش و بازگشت به بازی این است که کمی استراحت کنید. 

اگر به صورت زنده بازی می کنید، برای استراحت میتوانید از میز خود دور شوید و در سالن استراحت قدم بزنید. با این کار به ذهن خود فرصت استراحت و پردازش شکست خواهید داد. در مسابقات آنلاین استراحت کردن کمی سخت تر است اما قطعا ارزشش را دارد چون میتوانید دوباره به بازدهی بالایی برسید. 

اگر با بد-بیت های زیادی روبرو شدید و احساس خستگی ذهنی داشتید، لازم است برای خودتان استراحت طولانی تری در نظر بگیرید. بهتر است برای چند روز از بازی اجتناب کنید و خودتان را با فعالیت های مفید دیگر درگیر کنید. 

در نهایت این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که ضربات بد بخشی از بازی هستند و حتما رخ میدهند که البته این موضوع تا حد زیادی به حریفان شما بستگی دارد.

با بازیکنان درگیر نشوید

گاهی اوقات بازیکنان روی میز از دیگر بازیکنان ناامید میشوند و تصور میکنند آنها بدترین فردی هستند که روی زمین وجود دارند و این یک موضوع رایج است.

اگر با چنین صحنه ای روبرو شده اید، حتما دیده اید که بازیکنان زمان مواجه با افراد بد، بارها افزایش میدهند و به طور کلی در مقابل این افراد بسیار بد بازی میکنند.

اگر به دنبال راه قطعی برای بازنده شدن در پوکر هستید، این روش را امتحان کنید.

مهم نیست حریف شما چگونه بازی میکند یا قرار است چگونه شما را شکست دهد. در هر صورت لازم است به بهترین شکلی که میتوانید در برابر این افراد و سایر افراد حاضر بازی کنید. 

همیشه سعی کنید به عناصر اساسی پوکر و استراتژی های خود برگردید و به جای اینکه سعی کنید از یک بازیکن جلو بزنید، در تلاش باشید یک محدوده واقع بینانه تعیین کنید. اقدام های افراد را تحت نظر داشته باشید و بر همین اساس رفتارهای خود را تنظیم کنید.

آماده فولد کردن باشید

برخی از ضربات بد را در فلاپ یا ترن “Turn” مشاهده خواهید کرد و وقتی که پول هایتان را وارد میکنید، احتمالا تمایل دارید بازی را ادامه دهید. این یعنی نمیتوانید سرمایه تان را مدیریت کنید. 

همچنین گاهی اوقات با ضربه بد مواجه می شوید اما از قبل همه سرمایه تان را وارد نکرده اید و حالا درخواست میشود در ریور یک شرط بزرگ را روی حریفی که بعید است بلوف بزند، پرداخت کنید. 

مدیریت سرمایه و تفکر استراتژیک در چنین جاهایی ارزشمند است و در بلند مدت میتواند به شما کمک کند. همیشه به یاد داشته باشید که اگر به شکل درستی بازی کنید و بر اساس احساسات خود تصمیم گیری نکنید، می توانید سرمایه قابل توجهی را پس انداز کنید.