میدونی بدترین کارهایی که میشه سر میز پوکر انجام داد چیه؟ اصلا میدونی حرفه‌ای‌های این بازی چه کارهایی رو سر میز انجام نمیدن؟ اصلا می‌دونی حتی اگه خیلی هم تو این بازی حرفه‌ای نباشی با انجام دادن یه سری کارا میشه جلوی حریف‌هات یه جوری رفتار کنی که فکر کنن خیلی حرفه ای هستی و یه جورایی این رفتار مثل برگ برنده‌ی تو بشه؟

امروز تو این مقاله از بت ناب تصمیم گرفتم تا در مورد این قوانین بیشتر برات بگم. پس در ادامه با من همراه باشد تا در مورد این موضوع بیشتر بدونی و به یه حرفه ای تو این بازی تبدیل بشی.

١- آروم و پیوسته حرکت کردن

وقتى كه يك دست موقع بازى كال مى شه، شما بايد كارت هاى آس خودتون رو رو كنيد. بعضى از بازيكنان، با مكث و صبر کردن به اين لحظه یکم چاشنی شو اضافه مى كنن و چند ثانيه حتى بيشتر طول مى كشه تا بتونن كارت های خودشون رو نشون بدن که در اصطلاح به این کار Slow Rolling می گن و تو این جور مواقع معمولا تو اون لحظه بازیکن به قدری خوشحال میشه که دوست دارن این لحظه هیچ وقت تموم نشه و گذرا نباشه كه تا جایی که بتونن از بازی لذت ببرن و یه سری های دیگه هستن که این کار رو قصد انجام میدن که از ديدن چهره ناراحت بازيكن مقابلشون لذت بيشترى ببرن و اصلا هم واسشون مهم نیست که هدفشون از این کار چی باشه ولی هر چی که هست یکی از رو اعصاب ترین کارهایی هست که یه نفر می تونه بکنه!

٢-  وقت کشی کردن و یا فکر کردن خیلی زیاد برای انجام یک کار

براى انجام دادن اين كار بازيكنا ممکنه که راه هاى مختلفى رو به كار بگیرن و شاید همش راجب بازی یه سری سوال های بی ربط بکنن و با همین سوال های بی ربطی که انجام میدن وقت بازی رو بگیرن و یا اینکه تمرکز بقیه رو از بین ببرن، این یه مورده، مورد بعدی این هست که شاید یه سری ها تو بازی به قدری شل بازی می کنن و يا بازى نمى كنن تا هم وقت بازی رو بگیرن و یا اینکه بدتر تمرکز بقیه رو از بین ببره و یا اینکه اونا موقعی که نوبتشون میشه هی سعی می کنن که با کارت هاشون ور برن و از این جور کارا، خوبه شما که حالا سر میز نشستید و شرط بندی می کنید این کارها رو نکنید و کاری نکنید که بقیه افرادی که با شما دارن بازی می کنن، اعصابشون خورد بشه و از این که دارن باهاتون بازی می کنن، حس بدی رو داشته باشن.

٣-  حرف های اضافی و بی ربط سر بازی نزنید

این مورد هم یکی از مواردی هست که همه ازش متنفرن و اصلا دلیلی نداره که راجب اخبار سلبریتی ها و یا داستان های بی ربط سر بازی بگید و یا اینکه به بقیه چه ربطی داره که شما قبلا کلی تو یه بازی از دست دادید و کی کال کردید یا فولد کردید یا هر چیزی دیگه ای! شما باید تا جایی که می تونید تو بازی از حرف های اضافی دست بر دارید و بهتره این حرفا رو برید جایی غیر از میز بازی بگید و اینو بدونید که این داستانایی که می گید واسه هیچ کس جذاب نیست.

٤ -تمیز نبودن و یا بوی بد داشتن

به نظر من شاید بشه افراد پر حرف رو تحمل کرد ولی یه سری چیزها هست که آدم واقعا نمی تونه تحمل کنه و شاید نه تنها واسه خودش خوب نباشه، بلکه ممکنه واسه بقیه هم آزار دهنده و مشکل ساز باشه و اون هم رعایت نکردن بهداشت فردی باشه، مثلا شاید یکی باشه که موقع عطسه کردن جلوی دهنش رو نگیره و یا اصلا حموم نرفته باشه و بوی خوبی نده و یا موقع حرف زدن اب دهنش بپره این ور و اون ور و کلی مورد دیگه که شاید واسه خیلی ها آزار دهنده باشه و یا اینکه موقع بازی غذا بخوره و دست چربش رو به چیپ ها بماله و حال همه رو بد کنه! همیشه حواستون به بهداشت و مسائل شخصی خودتون داشته باشید و کاری نکنید که حظور شما باعث ازار بقیه سر میز باشه!

٥- صحبت کردن بيش از حد موقع بازی

میشه ادم سر میز راجب یه سری چیزهای خاص صحبت کرد و یا به طور کلی بلوف زد، چون یکی از استراتژِ های این بازی هست ولی خوب باید همیشه تو این صحبت کردن همیشه یه حدی رو رعایت کنید و این جوری نباشه که نه خیلی ساکت باشید و نه خیلی حرف بزنید! همیشه سعی کنید تعادل رو حفظ کنید و سعی نکنید که بی دلیل وسط بازی حرف نزنید و اگر هم دوست دارید حرف بزنید این حرف زدن باعث دعوا و ناراحتی تو بازی نشه، ولی اگر شما از اون دسته آدم های پر حرف تو بازی باشید، مطمئن باشید که هیچ کس خوشش نخواهد اومد که با شما بازی کنه.

٦-  لحن تمسخر آميز

 موقع برنده شدن خیلی از بازيكن ها هستن که بعد از این که بازی رو برنده میشن، با یه لحن تمسخرآميزی یه سری حرف هايى رو  مى زنن که شاید ناراحت کنن بقیه رو یا یه جوری با کسایی که تازه کار هستن با لحن بدی صحبت می کنن و سعی می کنن که اعتماد به نفس بقیه رو هم از دست بدن که اگر شما این عادت رو دارید شدیدا بهتون توصیه کی کنم که این عادت رو کنار بگذارن.

٧- بازيكنان مست

این موضوع اگر شما آدم بدجنسی باشید باید از آدم های مست تو بازی خوشحال باشید، چون این آدم های مست اصلا تمرکز ندارن و یه جورایی می تونه حظور اونا به نفع شما باشه و شاید باعث  بشن که اونا كال هاى زيادى رو از دست بدن و پات هاى بزرگترى رو به ما برسونن و موقعيت هاى خوبى  رو برای بردن ما فراهم كنن، اما بازى با كسى كه مست هست کلا داستانش فرق می کنه. يك بازيكن مست مى تونه اونقدر بازى رو یواش یواش پیش ببره که بازى سنگين و بى روح بشه و حوصله همه رو سر ببرن. این افراد مست بیشتر وقت ها دعوا هاى الکی رو تو بازی انجام میدن که باعث به تأخير افتادن و كش دادن الکی بازی باشن و اگر شما به قول معروف آدم حسابی باشید، وقتی می بینید که یه آدم مست سر میز هست اون رو راهنمایی کنید که از بازی بیرون بره و نذارید همه چیزش رو از دست بده، چون واقعا خودش هیچ ایده ای نداره که اون لحظه داره چی کار می کنه!

٨-  رو بازی کردن

یه اعترافى باید بکنم که همه کسایی که سر میز می شینن و به درستى از كارت هاى خودشون مواظبت نمی کنن و دستشون همیشه بازه، دوست دارن سوء استفاده کنن و از اون به نفع خودشون استفاده کنن. معمولا اگر شما به بازی عادلانه اعتقاد داشته باشید وقتی که می بینید یکی داره این جوری بازی می کنه بهش اخطار بدید و اگر اون خیلی اهمیت نده و به کار خودش ادامه بده دیگه شما وظیفه خودتون رو انجام دادید و شما هم مثل بقیه می تونید به نفع خودتون استفاده کنید. ولی خوب این اصلا عادت خوبی نیست و یه جورایی بازی ناعادلانه هست.

٩- آه و ناله کردن سر بازی

بازيكنان پوكر معمولا دوست دارن که آه و ناله کنن و حال بقیه رو از این کارشون بهم بزنن و از بازی هایی که انجام دادن و بد شانسی هایی که اوردن می گن و یا اینکه می شینن سر بازی دردل می کنن و از زن و بچه و بلاهایی که سرشون اومده میگن و حوصله بقیه رو سر می برن، پس شما هم جزو این دسته از افراد نباشید و نذارید بقیه از بودن کنار شما خسته بشن و دوس نداشته باشن شما باهاشون بازی کنید.

١٠- موعظه نکنید

اصلا این رفتار خوبی نیست که شما بخواین به بقیه بگید چی کار کنن و چی کار نکنن و راجب بازی بهشون هی پیشنهاد بدید و سخنرانى کنید، این جذا رفتار خیلی زشته که می تونید انجام بدید، هیچ کس از نصیحت کردن خوشش نمیاد مخصوصا اگه شما خودتون یه حریف باشید، همیشه سعی کنید که بی طرف باشید و سرتون تو لاک خودتون باشه و به کار کسی کاری نداشته باشید!