تبانی در پوکر یکی از دیگر روش های تقلب است که در بازی های زنده بسیار رایج است. معمولا در این روش دو یا چند بازیکن با همدیگر بازی می کنند و سعی می کنند بقیه اعضای میز را شکست دهند. 

این روش معمولاً در مسابقات و به ویژه در میزهای پایانی استفاده می شود، جایی که در آن همه بازیکنان از حذف شدن یک بازیکن سود می برند.

بازیکنان در تبانی ها برای زنده نگه داشتن دیگر بازیکنان ترتیب های مشخص دارند. این بازیکنان حتی از کال کردن یک استک کوچک هم خودداری می کنند، حتی زمانی که شانس کافی و کارت های مناسب دارند. این بازیکنان برای شرط بندی در یک ریور کوچک، ممکن است یک پات ارزشمند را به دیگر شریکان خود واگذار کنند. 

البته بدیهی است که این رفتارها باعث میشود همه افراد حاضر آسیب ببینند چون بازیکنانی که تبانی کرده اند برای اینکه از همدیگر محافظت کنند دست به هر کاری میزنند. 

هم برخلاف روان بازی است، و هم برخلاف قوانین بازی!

پوکر یک ورزش تیمی نیست که در آن گاهی اوقات تصمیم های عجیبی مثل حذف کردن افراد بگیرید یا اینکه بارها و بارها از بازی خارج شوید تا یک بازیکن دیگر بتوانند به بازی ادامه دهد. 

یکی از بدترین مشکلات این نوع تقلب این است که اغلب نمی توان برای اثبات یا برطرف کردن آن کاری انجام داد. درست است که میتوانید استدلال کنید که یک بازیکن شانس واضحی برای کال کردن داشته است، اما هیچ قانونی نیست که گفته باشد او باید این شانس را بداند یا چگونه اقدام کند. 

شاید بگویید که فولد کردن جفت سرباز برای 9 بیگ بلایند کار دیوانه کننده ای است اما حریف شما میتواند بگوید از سربازها متنفر است و هیچ وقت با سربازها برنده نمیشود.

معمولا در این مورد، به ویژه در مسابقات و رویدادهای با خرید کمتر، کاری از دست مدیر مسابقات ساخته نیست مگر اینکه اوضاع واقعا از کنترل خارج شود. 

این موضوع به این معنا نیست که شما نباید شکایت کنید، در واقع می توانید شکایت کنید و اگر دیدید قانون نمی توانید در این مورد کاری کند، باید یک برنامه جدید برای چنین موقعیت هایی داشته باشید و خودتان را با چنین شرایطی وفق دهید. 

بهترین کاری که می‌توانید در این سناریو انجام دهید این است که سعی کنید همکاری بین افراد را در هم بشکنید و اجازه ندهید در پات ها با هم بازی کنند و البته از فشار آوردن به یکی از آنها خودداری کنید

اگر یکی از تبانی کننده ها یک استک بزرگ دارد، شاید بازی کردن در مقابل آنها دشوار باشد پس لازم است موقعیت را ارزیابی کنید. اگر دیدید کار زیادی از دستتان بر نمی آید بهترین کار این است که منتظر فرصت های خوب باشد و سعی نکنید به خودتان و دیگران فشار وارد کنید.