تو مقاله های قبلی خیلی مفصل درباره ی چگونگی تبدیل شدن به یک بازیکن پوکر حرفه ای و جلوگیری از بسیاری از اشتباهات تو مسیری که در پیش رو دارید، گفتیم و در موردش مفصل بهتون توضیح دادم، اما قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد اینکه آیا واقعا می خواین که یک بازیکن حرفه ای باشید یا نه و اینکه چه جیزهایی رو باید پیه ش رو به تنتون بمالید رو باید بدونید و اصلا بدونید که اصلا باید برای این راه چه کارهایی رو باید انجام بدید.

بسته به تجربه شما، ممکنه که فکر کنید که پیروزی تو پوکر خیلی کار سختی نیست. اما برای رسیدن به سطح بالایی از موفقیت ، باید وقت زیادی رو برای بازی و مطالعه در موردش اختصاص بدید کلا یه ضرب المثل هست در مورد این قضیه که می گن “پوکر روشی سخت برای زندگی راحت هست.”

من واقعا نمی دونم که خودم با این ضرب المثل موافق هستم یا نه ولی خیلی از هم دور از تصور نیست، زندگی یک بازیکن پوکر یه جورایی می تونه شبیه یک رویا باشه اما هیچ کس نمی بینه که چقدر تلاش برای رسیدن به سطح بالایی از مهارت باید یه بازیکن حرفه ای داشته باشه.

کلا بازی کردن پوکر به صورت حرفه ای با بازی کردن فقط برای سرگرمی  دو تا چیز کاملاً متفاوت هست  و باید شما بتونید که فرق این دو مورد رو با هم بدونید.

این بازی مربوط به امتیازات خیلی بزرگ نیست که تو تلویزیون یا فیلم ها مشاهده می کنید، بلکه چیزهای خیلی  بیشتری در مورد نمایش هایی که می بینید و یا اتفاقاتی که در بازی ها می افته وجود داره.

من می خوام در ادامه در مورد جوانب مثبت و منفی یک بازیکن پوکر حرفه ای بودن رو با هم برسی کنیم و همه چیز رو یک بار برای همیشه مشخص کنیم:

جوانب مثبت یک بازیکن حرفه ای بودن

آزادی

شما آزادید و می تونید هر کاری رو که دوست دارید برای زندگی تون انجام بدید، بدون این که کسی شما رو وادار به کاری کنه. از این گذشته شما می تونید با برنامه خودتون کاملا انعطاف پذیر باشید و هر جور که دلتون خواست واسه خودتون و وقت آزادتتون برنامه ریزی کنید و ازش لذت ببرید.

رقابت

این بازی بسیار چالش برانگیز و بسیار هیجان انگیز هست و شما قادر خواهید بود با دیگر بازیکنان رقابت کنید و مهارت تتون رو مرتباً بهبود ببخشید و اگر روحیه رقابتی داشته باشید می تونید تو این کار خیلی خوب عمل کنید و نهایت لذت رو ببرید.

مسافرت

اگر به مقاطع بالاتر تو بازی برسید، فرصتی برای سفر به جهان و لذت بردن از همه تجربیات بدون هزینه کردن از پول خودتون رو خواهید داشت. جذاب نیست؟

پول

آخرین موضوع ولی با اهمیت ترین موضوع! پوکر می تونه یه منبع بسیار کامل برای یه زندگی عالی و بی دقدقه برای شما باشه و اگر خیلی خوب بتونید توش عمل کنید می تونه تقریباً درآمد بالایی رو برای شما فراهم کنه و علاوه بر این شما می تونید علاوه بر پول نقدی که تو مسابقات بزرگ بدست میارید، می تونید جوایزی دیگه ای رو که می گیرید رو برای خودتون داشته باشید که شاید تو مسابقات دیگه یه چیز کاملا محالی باشه!

جوانب منفی یک بازیکن حرفه ای بودن

تخلیه ذهنی

اگرچه این بازی واقعاً سرگرم کننده هست ولی اگر در تمام قسمت های بازی آمادگی کامل رو نداشته باشید، می تونه به سرعت به شما ضربه بزنه و از نظر عاطفی با مشکل رو به روتون کنه و شاید تو خیلی مواقع بتونه به مشکلات عاطفی تبدیل بشه و شاید به زندگی حرفه ای شما هم به شدت آسیب برسونه!

خسته کننده

این اصلا آسون نیست  که ساعت های طولانی رو به طور مداوم به بازی و مطالعه اختصاص بدید. به احتمال زیاد شما باید کارهای خیلی زیادی، بیشتر از اونچه که فکر رو بکنید برای رسیدن به موفقیت انجام بدید و از همه مهم تر این که وقتی که خودتون روخسته تر از همیشه و ناامید بعد از چند ماه پیدا می کنید، می تونه بسیار خسته کننده باشه و شما باید برای موندن تو  میزها خیلی از قوانین خاصی رو دنبال کنید و به نظم و انضباط زیادی احتیاج دارید.

ننگ اجتماعی

پوکر رو هر کسی که خارج از بازی باشه می تونه نوعی قمار کردن قلمداد کنه و به همین دلیل ممکن هست مورد پسند دوستان و خانواده شما نباشه و تو اجتماع خیلی وجه جالبی نداشته باشه. من در ابتدای کارم این مشکل رو داشتم و سال ها طول کشید که خانواده ی من متوجه شدن که این یک کار جدی برای من هست، دقیقاً مثل هر شغل دیگه!

پس خیلی مهمه که قبل از تصمیم گیری، حتماً همه جوانب مثبت و منفی رو سبک و سنگین کنید و ببینید که مناسب شما و شخصیت تون هست و ایا واقعا دوست دارید که این کار رو به صورت  حرفه ای انجام بدید یه نه!

تبدیل شدن به یک بازیکن پوکر حرفه ای – آیا شما برای این کار ساخته شدید یا نه؟

حالا که تمام موارد رو من گفتم حالا این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا این کاری هست که می خواید برای زندگی تون انجام بدید یا نه! پوکر برای همه مردم مناسب نیست و اصلا نباید ازش خجالت بکشید ولی اگر تصمیم دارید که این مسیر رو برید و کارتون رو شروع کنید، اینو بدونید که این مسیر، مسیری طولانی و سختی هست و باید خودتون رو به کار متعهد کنید و اینم بدونید که اگر شروع به کار کردید این می تونه بسیار سودمند باشه.

پس این کاملا بدیهی هست که شما باید با خودتون بسیار صادق باشید و درک کنید که چرا می خواید این کار رو دنبال کنید و با خودتون مشخص کنید که آیا می خواید بازی کنید یا فقط به این دلیل که از کاری که انجام می دید خسته شدید یا به دلیل این که اشتیاق واقعی به بازی دارید و می خواید بهترین باشید می خواین پوکر بازی کردن رو شروع کنید؟

این دو پاسخ کاملاً متفاوتب دارن و اینو بدونید که اگر تنها هدف شما پول درآوردن هست  و وقتی همه چیز به نتیجه نرسه، انگیزه پیدا خواهید کرد.

من معتقدم در صورت عدم اشتیاق و تعهد برای بازی، رسیدن به موفقیت طولانی مدت تو پوکر غیرممکن هست یا اون رو بسیار جدی بگیرید یا به دنبال گزینه های دیگه باشید.

اما تا زمانی که اشتیاق دارید، مایل هستید سخت تلاش کنید و انتظارات واقع بینانه از بازی رو خوب درک کنید، خوب خواهید بود!

اگر عاشق پوکر هستید معطلش نکنید و فقط به دنبالش برید و مطمئن باشید که اگر انگیزه داشته باشید می تونید همه چیز رو تو طول مسیر یاد بگیرید!

بت ناب