امروز تو این مقاله من می خوام راجب یکی از مهمترین نکاتی که در پوکر باید رعابت بشه و بدونید راجبش یعنی بلوف زدن باهاتون صحبت کنم، یک مقاله راجب پوکر فیس بودن هم نوشته بودم که اگر اون رو هم نخوندید روی این لینک کلیک کنید. حالا بریم سر اصل مطلب امروز یعنی درست بولف زدن در بازی پوکر!

قبل از هر چیزی باید بگم که یه ضرب المثل قدیمی پوکری هست که میگه “اگه نمی‌تونی حریف رو ببری پس شروع کن به بلوف زدن”

شاید درست باشه که بگیم بلوف زدن برای یک پوکر باز باتجربه ممکنه یه عادت غریزی شده باشه، ولی برای همه کسایی که پوکر بازی میکنن تا حدی عادی و طبیعی نباشه. برای بعضی پوکر بازان بلوف زدن ممکنه یک ریسک غیر ضروری به حساب بیاد ولی اصلا لازم نیست که این طوری باشه.

واقعیت این جاست که بلوف زدن تو پوکر یک بخش ضروری از این بازی هست و اگه بخواید ژتون های بازیکنای ضعیف تر رو واسه خودتون کنید و از سبک بازی محتاطانه ای  بهره برداری کنید  و همین طور ژتون های خودتون رو از پوکر بازان تهاجمی تر در امان نگه دارید  باید بلوف زدن رو به بازی خودتون اضافه کنید و خوب یادش بگیرید.

ما این جا تو این مقاله بت ناب  5 توصیه خیلی مهم در مورد بلوف زدن و تبدیل کردن شما به یه بلوف زن حرفه ای یاد بدیم

۱-  به بازیکنای بی ‌تجربه و بازیکنایی که همیشه کال می‌کنن بلوف نزنید.

بازیکنای بی تجربه معمولا عکس‌العمل‌ های ناگهانی و بدون تفکر انجام می‌دن و اونا معمولا تو موقعیت‌ هایی که بازیکنای با تجربه تر فولد می‌کنن کال می‌کنن. حرکات غیر منطقی و نا منظم  اونا کلا بلوف زدن بهشون رو خیلی سخت می‌کنه چون بازیکنای بی تجربه اغلب ممکنه که بخش زیادی از ژتون هاشون رو صرف کال کردن با یک دست متوسط کنن و اونا  بیشتر ممکنه تو ارزیابی قدرت دست خودشون اشتباه کنن و کال ‌های قهرمانانه و ضعیف انجام بدن. این موضوع خیلی از مواقع در مقابل بازیکنای ایستگاه مخابرات یا اونایی که کارشون همش کال کردن هست هم میشه و می‌تونه به نفع شما عمل کنه و بتونید با دست های قوی خودتون در مقابل کال ‌های ضعیف اونا و دست ‌های قرعه شون ارزش زیادی استخراج کنید، ولی از یه طرف توصیه طرف اکثر پوکر بازای حرفه ای اینه که به بازیکنایی که به ندرت فولد می‌کنن و نمی‌دونن که واقعا دارن چی کار میکنن، بلوف نزنید و این جمله معروف که می گه  “به کسی که به بازی توجهی نداره، نمیشه بلوف زد” رو یادتون باشه

۲-  زمان مناسب برای بلوف زدن رو با دقت انتخاب کنید و یه چیزی از خودتون دربیارید

کلید یک بلوف زن خوب، زمان بندی درستش هست. باید قبل از هر چیزی مشخص کنید که چه کسی سفت یا شل و تهاجمی یا منفعل بازی می‌کنه و بلوف ‌هاتون رو با توجه به نوع بازیکن طراحی کنید. شاید بلوف زدن در مقابل یک بازیکن شل و تهاجمی بی فایده باشه  ولی یه وقتا  یک رِیز پیش از فلاپ با داشتن پوزیشن در مقابل یک بازیکن محتاط راه خیلی خوبی برای دزدیدن بلایند ها هست  و فقط تو این کار زیاده روی نکنید.

۳- اندازه بلوف زدن هاتون رو داشته باشید و تعداد بلوف ‌هاتون رو تو فلاپ، ترن و ریور به تدریج کاهش بدید.

یک قانون سر انگشتی تو بازی پوکر تگزاس هولدم اینه  که تو مرحله ‌های پایانی کمتر بلوف بزنید و دلیلش هم اینه که طیف بلوف زدن شما  پیش از فلاپ تو قوی ترین حالتش هست، ولی با پیش رفتن دست به سرعت قدرت اون کاهش پیدا میکنه و  فرض کنید پیش از فلاپ دو کارت هم خال و متوالی دارید و می‌تونید وانمود کنید که دست قدرتمند تری دارید و پیش از فلاپ یک رِیز یا ری-رِیز انجام بدید ولی اگر فلاپ رو از دست بدید و حریف شما باز هم شرط‌ های شما رو تا رسیدن به مرحله ریور کال کنه، طیف بلوف زدن شما در مقابل دست هایی که حریف باهاش کال می‌کنه شانس خیلی کمتری داره و اگر دیدید که تو این موقعیت قرار گرفتید از خودتون بپرسید: آیا واقعا حریف شما می تونه تو چند مرحله با یک دست ضعیف کال کنه؟ در این مواقع می‌تونید به این جمله معروف فکر کنید که: “شما عالی بودن خودتون رو تو بازی پوکر رو با دستهایی که فولد می‌کنید نشان می‌دید نه با دست هایی که بازی می‌کنید.”

۴-  وقتی پوزیشن دارید بلوف بزنید

هر کسی که تا حالا واقعا خیلی جدی پوکر بازی کرده باشه در مورد اهمیت پوزیشن تو پوکر خیلی خوب می‌دونه. این یک سلاح انتخابی خیلی از کسایی که بلوف می زنن هست چون که به اونا اجازه می‌ده که تصمیمات آگاهانه و بر اساس بازی حریف شما بگیرن، پس مثلا اگر در مقابل دو بازیکن هستید که هر دو تو فلاپ و ترن تو یک چیدمان ترسناک از کارت های روی میز چک دادن، شاید بتونید از این موقعیت به عنوان فرصتی برای رِیز کردن و دزدیدن پات استفاده کنید. به طریق مشابه، اگر قبل از فلاپ تو پوزیشن انتهای (دیلر) قرار دارید و بازی به شما فولد می‌شه می‌تونید یک رِیز انجام بدید و ژتون های اسمال بلایند و بیگ بلایند رو ببرید. این تاکتیک متداولی ست که تو حباب تورنومنت پوکر انجام می‌شه و تو اون مرحله بازیکن ‌ها خیلی سفت و محتاط می‌شن تا خودشون رو به جوایز پولی برسونن ولی فقط حواستون باشه که این کار رو همیشه انجام ندید چون ممکنه که اسمال بلایند و بیگ بلایند از حقه شما با خبر بشن و بازی رو با یک ری-رِیز به شما برگردونن و موقعیت‌هایی مثل این هست که خیلی از بازیکنای بی تجربه بی اختیار با دستهای ضعیف به بازی کشیده می‌شن و  اگر این حالت پیش اومد شما باید فولد کردن رو مد نظر قرار بدید.

۵-  به تصویری که بازیکنای دیگه از شما دارن حتما توجه کنید

اگر پات ‌های زیادی بازی کردید و با رِیز زیاد حریفاتون رو از بازی بیرون کردید، باید به دقت تصویری که از شما تو میز بازی وجود داره توجه کنید و تو این حالت، بهتره که بولف زدن رو یه کم کمتر کنید، چون ممکن هست که بازیکنای دیگه از سبک بازی شل و با ریخت و پاش شما سو استفاده کنن و وقتی دست قدرتمندی دارن شما رو کله پا کنن و از طرف دیگه اگر تصویر یک بازیکن محتاط رو از خودتون به بقیه نشون بدید و زیاد درگیر پات‌ها نشدید می‌تونید از اون  به نفع خودتون استفاده کنید و وقتی دست ضعیفی دارید وانمود به داشتن دست قدرتمندی کنید و توجه به تصویر خودتون تو بازی و نحوه برداشت حریف شما از شما به موفقیت بلوف‌ های شما در زمان مناسب و در مقابل فرد مناسب کمک کنه.