مطلبی که برای امروز ما برای شما در بت ناب نظر گرفتیم در مورد رتبه بندی دست های پوکر هست که به نظر هر کسی که می خواد این بازی رو به صورت حرفه ای یاد بگیره باید این تکنیک ها رو به خوبی بلد باشه و بدونه که چه طوری با ترکیب کردن تکنیک های مختلف میشه بهترین نتیجه رو تو بازی که دارید انجام میدید رو بگیرید.

همون جوری که می دونید تو هر دست پوکر ۵ کارت بازی می شه که رتبه های مختلفی رو بر اساس رنگ کارت ها، تعداد مشابه از یک خال و یا پشت سر هم بودن اعداد رو داره که هر کدوم هم اسم خاص خودش رو داره و کلا بازیکنی که قوی ترین دست رو تو هر دور از بازی داره می تونه برنده بازی باشه. به خاطر اهمیت این موضوع ما تصمیم گرفتیم که این نکته رو که همون رتبه بندی دست های پوکر هست رو برای شما از قوی ترین دست تا ضعیف ترین دست رو توضیح بدیم تا شما هم بتونید با یاد گرفتن این نکات تو مدت زمان کوتاهی تبدیل به یه حرفه ای در بازی پوکر بشید.

رویال فلاش Royal flush

رویال فلاش یکی از قوی ترین دست ها تو رتبه بندی دست های پوکر هست که تو اون پنج کارت از یک خال به ترتیب از  10- سرباز – بی‌بی – شاه و آس هست و همیشه یادتون باشه که قوی ترین دست پوکر رویال فلاش خال پیک هست!

رنگ و ردیف straight flush

دومین دست تو رتبه بندی پوکر استریت فلاش یا رنگ و ردیف هست که از پنج کارت پشت سر هم از یک خال و یک رنگ تشکیل شده

کاره Four of a kind

کاره یا  (چهارتایی) یعنی تا کارت از یک رتبه مثل چهارتا  شاه یا چهارتا  ۸ رو بهش تو پوکر کاره شاه یا کاره ۸ می گن، که باید اینجا اضافه کنم که اگر دو بازیکن کاره بشن و یک نفر کاره شاه باشه و اون یکی کاره  ۸ برنده کاره شاه هست یعنی کاره با رتبه بالاتر برنده دست می شه

فول هاوس Full house

فول هاوس تو رتبه بندی دست ها یعنی از پنج کارت سه عدد از کارت های هم رتبه به همراه دو کارت هم رتبه دیگه مثلا ۳ تا آس و ۲ تا سرباز تشکیل شده باشه.

رنگ Flush

تو بازی پوکر رنگ یا فلاش به پنج کارت از یک خال بدون ترتیب پشت سر هم رو رنگ می گن، مثلا آس ،ده ،چهار ، هشت و نه پیک

ردیف straight

استریت یعنی پنج کارت پشت سرهم از خال های متفاوت که یک ردیف رو می سازن مثل ۶-۷-۸-۹-۱۰ با خال های متفاوت

ست یا سه تایی Three of a kind

سه کارت هم رتبه تو یه دست رو ست می گن، مثلا ۳ تا شاه یا ۳ تا هفت

دو جفت یا دو پر Two pair

دو پر یعنی تو ۵ کارت ساخته شده دو جفت از دو کارت هم رتبه  باشه، مثل دو تا ۵ و دو تا آس

جفت یا پر Pair

به یک جفت از یک کارت هم رتبه گفته می شه؛ مثل دو تا سرباز

کارت بالا High card

کارت بالا به دستی که بالاترین کارت های برنده بین تمام بازیکنان رو داشته باشه گفته می شه،  مثلا اگر شما بالا ترین کارتی که تو دستتون هست آس باشن و رقیب تون شاه داشته باشه و ۵ کارت دست هیچ کدومش از موارد بالا نباشه شما با آسی که تو دست تون  دارید می تونید برنده بازی باشید!

امیدوارم که این مطالب رو دوست داشته باشید و همیشه به خاطر بسپارید که اگر بخواین تو بازی پوکر به درجه های بالا برسید باید این رتبه بندی ها رو حفظ باشید.

بت ناب