مطلبی امروز تو این مقاله از بت ناب ما قصد داریم به شما بگیم در مورد تکنیک های ریاضی هست که در موفقیت شما تو بازی پوکر می تونه موثر باشه! مطمئنم که اگر شما از این تکنیک ها تو بازی های پوکر استفاده کنید، شک نکنید که یک بازیکن همیشه برنده در بازی پوکر خواهید بود!

پس در ادامه با ما باشید تا این تکنیک ها رو به خوبی بشناسید و تو مسابقه هایی که انجام میدید یک بازیکن بی رغیب باشید و همیشه برنده باشید!

ریاضیات پوکر و اهمیت استفاده از آن در بازی‌ها
ریاضیات پوکر و اهمیت استفاده از آن در بازی‌ها

کارت های غیر جفت

تو بازی پوکر معمولا کارت های غیر جفت شما حدود یک سوم مواقع در فلاپ پر می‌شن!

تو بازی پوکر اگر دو کارت مختلف تو دست تون داشته باشید، احتمال این وجود داره که حداقل یکی از سه کارت مشترک فلاپ با کارت هایی که تو دست تون دارید هماهنگ بشه و تشکیل یک جفت (پِر) رو بده. احتمال این اتفاق حدود یک سوم یا ۳۳ درصد هست و دست های مختلف می‌تونن احتمال های متفاوتی برای ساختن دست های استریت و رنک داشته باشن.

کارت های هم خال

کارت های هم خال فقط ۲٫۵ درصد شانس برد شما رو زیاد می کنن!

تو بازی پوکر کارت های هم خال اغلب دست های خوبی به حساب میان و به نظر می‌رسه که باید بازی بشن. چون که بیشتر تصور می‌شه کارت های هم خال شانس خوبی برای بردن دارن! ولی واقعیت این جاست که دو کارت هم خال شانس بردن شما رو نسبت به همون دو کارت غیر هم خال فقط ۲٫۵ درصد بالا تر می‌بره. این جوری با کارت های هم خال نباید مبالغ زیادی رو قبل از اومدن فلاپ سرمایه گذاری کنید چون که در بلند مدت ممکنه باخت شما بیشتر از برد شما باشه.

کارت های جفت

وقتی پاکت جفت دارید، احتمال یا آدز ست شدن تو فلاپ ۷٫۵ به ۱ هست!

همون طور که می‌دونید فلاپ سه کارت داره که همگی با هم رو می‌شن. ولی برای محاسبه ریاضی احتمال ست شدن یک پاکت پر مرحله به مرحله عمل می‌کنیم. برای مثال بعد از اولین کارت فلاپ ۴۸ کارت از ۵۰ کارت ناشناخته دست تون رو به ست ارتقا نمی‌ده. به طور مشابه شانس مقابل شما تو کارت بعدی ۴۷ از ۴۹ و تو کارت سوم ۴۶ به ۴۸ هست. با این حساب با محاسبه ریاضی پوکر مشخص می‌شه که احتمال ست شدن روی فلاپ ۷٫۵ به ۱ هست؛ یعنی از هر ۸ الی ۹ بار فقط یک بار روی فلاپ ست می‌شید که این آمار رو موقع بازی پوکر باید یادتون باشه.

پای استریت گات شات

پای استریت گات شات فقط ۴ اوت داره که فقط ۹ درصد شانس کامل شدن رو داره !

وقتی تو فلاپ یا ترن پای استریت یا گات شات دارید، فقط چهار برگ برنده یا اوت برای شما وجود داره که چهار کارت با خال های متفاوت از رتبه‌ای هست که دست شما رو کامل می‌کنه و شانس بردن بعد از فلاپ حدود ۱۵ درصد و بعد از ترن حدود ۹ درصد هست. این احتمالات برد با توجه به چیدمان کارت های روی میز و مواردی مثل امکان وجود رنگ می‌تونه تغییر کنه.

پاکت جفت

تو بازی پوکر از هر ۱۷ بار ۱ بار یا ۶ درصد مواقع دست پاکت جفت دریافت می‌کنید!

پاکت جفت‌ ها دست مورد علاقه بسیاری از پوکر بازان محسوب می‌شه و اونا از ۲-۲ شروع می‌شن و به A-A ختم می‌شن. که همگی با استراتژی پوکر صحیح می‌تونن سودآور باشن. البته مشخصه که جفت‌ های بالا تر هیجان و سود بیشتری برای بازی به همراه دارن.  هر دست پاکت شانس متفاوتی در مقابل یک دست تصادفی داره ولی احتمال این که دست پاکت جفت به شما داده بشه ۶ درصد یا از هر ۱۷ بار ۱ بار هست.

ساخت فلاش روی فلاپ

شانس ساختن دست رنگ روی فلاپ خیلی کم هست!

برای این که تو فلاپ شانس ساختن دست فلاش یا رنگ داشته باشید باید دو کارت هم خال در دست داشته باشید. با این فرض شما می تونید  احتمال رنگ شدن دو کارت هم خال تو فلاپ رو محاسبه کنید و با یه محاسبه ساده مشخص می شه که آدز رنگ شدن تو فلاپ ۱۲۴ به ۱ و حدود ۰٫۸ درصد (کمتر از یک درصد مواقع) هست و این اتفاق خیلی به ندرت تو یه بازی ممکنه بیوفته!

بت ناب