تصمیم گیری درست می تواند منجر به از دست دادن پول در یک لحظه شود، اما یادگیری انجام حرکت صحیح به طور مداوم در طول زمان تنها راه مطمئن برای کسب درآمد در طولانی مدت است.
به طرز متناقضی می توانیم بگوییم که اگر حرکت درستی انجام دهید، نتیجه تک دست کاملاً بی ربط است، خیلی راحت می توانید آن را از دست بدهید، مهم نیست! در دراز مدت شما برنده خواهید شد و کسانی که علیرغم تصمیم اشتباه برنده شدند در دراز مدت پول خود را از دست خواهند داد! اگر بتوانید تحت سلطه احساسات نباشید، در حال حاضر در نقطه خوبی هستید، در غیر این صورت وارد TILT خواهید شد، وضوح خود را در تصمیم گیری از دست می دهید و شروع به بازی بد می کنید.

اشتباهی که فورا باید از آن اجتناب کرد
اشتباه معمول مبتدیان این است که فکر می کنند هر ترکیبی از 52 کارتی که پخش می شود می تواند برنده پوکر آنلاین باشد، در عمل این عبارت درست است، اگر 8 – 3 را نگه دارید و فلاپ 8 – 3 – 3 باشد، تقریبا همیشه برنده خواهید شد. دست اما از یک تحلیل عمیق تر می توان گفت که در حالی که هر 2 کارت می تواند برنده شود، بسیاری از ترکیب ها، مانند AA، بسیار بیشتر از سایرین برنده می شوند.
پوکر بازی‌ای است که ارزش مورد انتظار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، شما با شرط‌بندی در موقعیت‌هایی که انتظارات مثبتی دارید برنده می‌شوید، در عوض باید بدون پشیمانی دست را ترک کنید که این امر ناخوشایند است. این یک مفهوم ریاضی پیچیده به نظر می رسد، اما درک آن بسیار ساده است.


فرض کنید در حال انجام یک بازی هستید که در آن هم شما و هم حریفتان 100 یورو در مقابل شما دارند. شما AA دارید و او 8 – 3 دارد. شما خوشحال خواهید بود که همیشه به “همه ایند” بروید، زیرا تقریباً 9 بار از 10 در پات، 200 یورو برنده خواهید شد. فرض کنید این دست را 50 بار بازی می‌کنید: 88 بار آن را برنده می‌شوید، 8800 یورو را به خانه می‌برید، 12 بار آن را از دست می‌دهید، که باعث می‌شود حریف 1200 یورو برای پوکر idn به دست آورد.
انتخاب های درست
در نهایت شما در کل 5000 یورو (50 ضربدر 100 یورو) روی پات گذاشته اید، سود خالص شما 3800 یورو (8800-5000) خواهد بود، ضرر دیوانه ای که همیشه با 8 تا 3 همه کار می کرد. 3800 یورو (1200-5000) خواهد بود.
گزینه ها باز می شوند
می توانیم بگوییم که با یک ضربه، “all in” 100 یورو با AA در مقابل 8 تا 3، شما را به طور متوسط 88 یورو برنده می کند، بنابراین در این مورد AA دارای ارزش مورد انتظار مثبت 88 یورو است. در عمل، در دراز مدت، هر بار که درخواست می کنید 88 یورو برنده می شوید.