برای موفقیت در مسابقات دارت لازم است قوانین آن را بدانید و با انواع مسابقات محبوب و معتبر آشنا باشید. در ادامه این پست آموزشی به این موضوعات پرداخته ایم. 

قوانین بازی دارت

در دارت، 2 بازیکن به نوبت به سمت تخته دارت پرتاب میکنند. نقطه دایره ای وسط دارت 173 سانتی متر با زمین فاصله دارد و فاصله خط پرتاب با تخته نیز 237 سانتی متر است. تخته دارت به ناحیه های مختلف تقسیم می شود و بر روی  آن اعداد 1 تا 20 مشاهده می شود. روی تخته دو رینگ، با رنگ های قرمز و سبز وجود دارد که در قسمت های بیرونی و درونی تخته قرار دارد.

اگر دارت  را به یکی از خانه های دابل بزنید امتیاز شما 2 برابر خواهد شد و اگر به یکی از خانه های تریپل بزنید، عدد مورد نظر 3 برابر خواهد شد. همچنین خال میانی امتیاز 50 دارد و اگر خال بیرونی را بزنید، 25 امتیاز به دست خواهید آورد. 

محبوب ترین مسابقات دارت

مسابقات دارت جهانی PDC: یکی از بزرگترین مسابقات بین المللی دارت مسابقات دارت جهانی است که توسط شرکت حرفه ای دارت (PDC) میزبانی می شود که در ماه های دسامبر و ژانویه هر سال برگزار می شود. این مسابقه که در کاخ الکساندرا لندن برگزار می شود، بهترین بازیکنان دارت جهان را گرد هم می آورد و به همین خاطر توانسته علاقه مندان زیادی را به سمت خود بکشاند. 

لیگ برتر دارت: یکی دیگر از مسابقات پرطرفدار دارت، پریمیر لیگ دارت است. این مسابقات از ماه فوریه با برگزاری مسابقات هفتگی آغاز می شود و در ماه مه طی یک مسابقه فینال به پایان می رسد.  

از دیگر مسابقات دارت معروف می توان به مستر، جایزه بزرگ جهانی و گرند اسلم دارت اشاره کرد.