در بازی پوکر نکات، بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند سرعت رشدتان را افزایش دهید. اولین قدمی که در این زمینه باید بردارید این است که قوانین و پوزیشن ها و رتبه بندی ها را بشناسید.

یادگیری قوانین عمومی پوکر راحت به نظر میرسد اما در واقعیت باید زمان کافی برای آن در نظر بگیرید تا بتوانید رتبه بندی دست های پوکر را درک کنید. شما نباید در نقطه ای باشید که در وسط دست قرار دارید و لازم باشد فکر کنید که با فلاش خود از استریت رد شوید یا خیر، و زمان خود را صرف تصمیم گیری در این زمینه کنید. 

رتبه بندی دست پوکر مثل تصویر زیر به نظر می رسد:

یادگیری پوزیشن ها بسیار ارزشمند است و بهتر است قبل از اینکه شروع به بازی کنید آن را یاد بگیرید. حتی اگر تجربه کمی در بازی دارید باز هم ممکن است این را شنیده باشید که پوزیشن در پوکر بسیار مهم است. نظر من این است که حتی بیشتر، این یکی از مهم ترین نکات پوکر است که باید هنگام شروع کار یاد بگیرید! پس از روی آن ساده عبور نکنید!

به طور کلی اگر نسبت به سایر بازیکنان پوزیشن دارید، به این معنی است که شما بعد از آنها عمل می کنید و همین موضوع کمک می کند که ببینید آنها قبل از تصمیم گیری چه می کنند.

میتوانید این حجم گسترده از اطلاعات را در نظر بگیرید و از آن استفاده کنید. با این کار متوجه میشوید که زمان شرط بندی یا بررسی، چقدر طول می کشد تا تصمیم بگیرند و یا از چه مقداری استفاده میکنند.

به عنوان مثال، زمانی که می بینید حریف شما سریع دست خود را بررسی میکند، احتمالا میتوانید به این نتیجه برسید که دست ضعیفی دارد و همین نکته باعث میشود تصمیم به بلوف بگیرید. مثال‌های مشابه زیادی وجود دارد اما یک چیز واضح است – بهتر است به جای اینکه این اطلاعات را در اختیار حریف خود قرار دهید، سعی کنید این اطلاعات را ببینید. 

هنگامی که خودتان را برای یادگیری استراتژی پوکر آماده کرده اید، به این نکته توجه داشته باشید که  داشتن پوزیشن در بازی های پوکر بسیار مهم است و زمانی که در پوزیشن هستید شاید لازم باشد دست های بیشتری بازی کنید. 

دست هایی که تصمیم می گیرید بازی کنید تا حد زیادی بستگی به آن پوزیشنی دارد که در آن قرار دارید.

یکی از اولین مواردی که در جلسات کوچینگ پوکر آن را پوشش می دهیم، محدوده های پری فلاپ است و در سایر مقالات سعی کرده ایم دست ها را در موقعیت های مختلف بررسی کنیم. میتوانید برگه های تقلب را بررسی کنید و استراتژی های خود را در این زمینه بهبود دهید.