واریانس باعث شده است پوکر از دیگر بازی ها متمایز شود. واریانس باعث میشود حقایق را در پوکر نادیده بگیرید و از دیگر بازیکنان بازخوردهای نادرستی بگیرید. 

  • با استفاده از یک ماشین حساب واریانس (پول نقد و مسابقات)، ببینید از نظر ریاضی، چه چیزی در چه دوره ای یا در چه حجم نمونه ای ممکن است. به کمک این ابزار فوق العاده میتوانید انتظارات را بهتر درک کنید. 
  • اگر به یک دیتابیس از دست ها دسترسی دارید، دوره های برد و باخت را بررسی کنید. 
  • داستان های دیگر بازیکنان در مورد بازی های بد آنها را نادیده نگیرید. می توانید اینطور تصور کنید که این افراد بازیکنان ضعیفی هستند. نکته مهم این است که از بازی بد آنها یاد بگیرید.
  • بازیکنان بزرگ پوکر در زمان عدم قطعیت بهترین رفتار را اتخاذ میکنند. بسیاری از این بازیکنان در شبکه های اجتماعی و انجمن ها فعال هستند و به سوالات کاربران پاسخ میدهند. همچنین برخی از آنها ویدیوهای آموزشی ویدیو پوکر را تولید و منتشر کرده اند که میتوانید آنها از آنها درس بگیرید. 
  • میتوانید یک مقاله کوتاه در مورد آموخته های خود (در زمینه واریانس و استراتژی پوکر) بنویسید و هر روز هنگام بازی کردن آن مقاله را مطالعه کنید. 

در اینجا با نکات مهم و موثری آشنا شدید و در آخر سعی کنید پایان روزهای بازی، به آن روز خود امتیاز دهید. امتیازدهی میتواند براساس چالش هایی که در مقابل حریفان خود داشته اید، کیفیت بازی آن روزتان، میزان واریانس که به نفع شما یا بر علیه شماست و… باشد. 

شواهد مربوط به رتبه بندی خود را ارائه دهید، یعنی اگر در مقابل حریفان خود بازی ضعیفی ارائه کرده اید و بخشی از سرمایه خود را از دست داده اید، احتمالا واریانس به نفع شما نبوده است. این ایده دقیقا به نظر شما بستگی دارد و در برخی اوقات احتمالا خودتان را متقاعد میکنید که به چیزهایی که درست نیستند توجه کنید. پس حتما برای رتبه بندی های خود از شواهد مطمئن استفاده کنید. 

همچنین می توانید از دیگر بازیکنان بازخورد بگیرید و فرقی نمیکند که مبتدی یا حرفه ای باشید. در صورتی که ارزیابی های درستی داشته باشید، سود خود را تضمین خواهید کرد.