احتمالاً با مفهوم واقعیت مجازی (VR) در بازی آشنا هستید. به کمک واقعیت مجازی به جای اینکه به صفحه نمایش خود نگاه کنید و در بازی ها به کمک صفحه کلید و ماوس حرکت کنید، مستقیما وارد بازی خواهید شد و با حرکات سر و دست بازی می توانید اتفاقات را مشاهده و بازی کنید. 

واقعیت مجازی PokerStars امکانی را فراهم کرده است تا بتوانید وارد یک کازینو مجازی شوید و پشت میزها بنشینید. همچنین سایر بازیکنان در مقابل و اطراف شما قرار دارند و به راحتی می توانید آواتارهای هرکدام از آنها را ببینید.

در حال حاضر، آواتارها فقط با یک سر و نیم تنه به همراه دست نشان داده میشوند، به این معنی که آنها به نوعی در هوا شناور هستند.

این برنامه به صورت رایگان قابل دانلود است و برای بازی کردن باید پول بپردازید. البته پوکر استارز VR هنوز امکان بازی با پول واقعی را فراهم نکرده است و هنوز هم برای راه اندازی بازی های نقدی و تورنمنت های واقعی با واقعیت مجازی برنامه ای ندارد. 

همچنین محیط واقعیت مجازی هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد ولی با این حال در دسترس عموم بازیکنان قرار گرفته است. اینکه استارز تصمیم بگیرد امکان بازی با پول واقعی را آماده کند، احتمالا کمی طول خواهد کشید. 

با وجود اینکه بازی ها رایگان هستند اما برای بازی کردن و لذت بردن لازم است کمی هزینه کنید. برای بازی با PokerStars VR به عینک واقعیت مجازی نیاز دارید و به همین خاطر باید یکی از محصولات Oculus یا نمونه های مشابه آن را خریداری کنید. خرید عینک واقعیت مجازی چیزی حدود 200-300 دلار هزینه دارد.

اتاق های پوکر هنوز حاضر به آماده سازی محیطی برای بازی با عینک واقعیت مجازی نشده اند. شاید یکی از دلایل این موضوع گران بودن تجهیزات آن باشد. برای اینکه یک اقتصاد پایدار ایجاد شود، به یک مجموعه نسبتا بزرگ نیاز است و هنوز هم افراد کمی حاضر هستند برای تجربه پوکر مجازی چند صد دلار هزینه کنند. 

البته این امکان را دارید که برای شبیه سازی محیط واقعیت مجازی از تلفن و Google Cardboard خود استفاده کنید، اما مطمئنا به اندازه عینک واقعیت مجازی لذت بخش نخواهد بود.