بیشتر مقالاتی که در مورد افزایش عملکرد در پوکر خوانده اید، احتمالا از تجربه شخصی نویسنده سرچشمه گرفته است. این مقالات بسیار موثر و کاربردی هستند ولی شاید لازم باشد نظر کارشناسان را هم در این مورد بدانیم. 

در این مقاله می خواهیم نکات و توصیه های کارشناسان در مورد افزایش عملکرد در پوکر را بررسی کنیم. 

رژیم غذایی و سبک زندگی، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شخصی و در پوکر دارد. این حرف را بسیاری از بازیکنان حرفه ای پوکر تایید کرده اند و در مورد اهمیت آن صحبت کرده اند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم سراغ کارشناسان و افراد متخصص برویم و نظر آنها را در این زمینه جویا شویم. 

لیزا ریچاردز، متخصص تغذیه در مورد بازیکنان پوکر می گوید:

بازیکنان پوکر نیاز به شفافیت ذهنی و تمرکز بسیار بالایی دارند. برای حفظ عملکرد این افراد در بهترین سطح ممکن، لازم است از یک رژیم غذایی مناسب استفاده شود. مواد مغذی که دریافت می کنیم و الگوی کلی رژیم غذایی ما، بر عملکرد شناختی ما تاثیر بسیار زیادی دارد ولی اغلب تصور میکنیم اینطور نیست. 

در مسابقات میتوانید از میوه ها و سبزیجات کامل مانند زغال اخته، سیب، موز و هویج، استفاده کنید که غذاهای مسافرتی آسانی هستند و به آسانی میتوان آنها را حمل کرد. این مواد خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی هستند و به بهبود خلق و خوی افراد کمک زیادی میکنند.

غذاهای سرشار از اسیدهای چرب ضروری، چربی‌های سالم مناسب مغز را فراهم میکنند  و باعث میشوند شناخت کلی افراد بهبود یابد. این را میتوانید در برخی خوراکی ها مثل آجیل، دانه ها، آووکادو، تخم مرغ و همچنین چیا و کتان پیدا کنید.

یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده، منجر به التهاب مزمن در بدن می شود و باعث میشود عملکرد شناختی ضعیف شود و تمرکز کردن با مشکل مواجه شود و برخی از مشکلات سلامتی پدیدار شود.

بنابراین، بازیکنان پوکر لازم است که برای وسوسه خوردن غذاهای راحت فرآوری شده مانند چیپس، نوشابه و آب نبات یک برنامه تنظیم کنند.

لیزا ریچاردز متخصص تغذیه و نویسنده کتاب The Candida Diet است. او در تودی، یو اس نیوز، مجله سلامت زنان، هافینگتون پست، هلث لاین، سانفرانسیسکو کرونیکل، ریدرز دایجست، لایف هک، اینسایدر و Well+Good و… حضور داشته است. همچنین از طریق وب سایت خود یعنی “thecandidadiet.com” در مورد مزایای یک رژیم غذایی کم قند و ضد التهاب توضیح داده است.

در کنار نکات گفته شده، پائولینا نواک متخصص تغذیه و مدیر محتوا در اتوریتی دنتال نیز این نکات را به اشتراک گذاشته است:

  1. حواستان به یک رژیم غذایی متعادل باشد – رژیم غذایی که حاوی پروتئین، چربی و کربوهیدرات باشد. اگر آلرژی ندارید، بهتر است تمام مواد مورد نیاز بدنتان را فراهم کنید.
  2. قبل از بازی خوراکی خیلی شیرین مصرف نکنید. این مواد خوراکی باعث ترشح انسولین می شوند و زمانی که انسولین کاهش می یابد (یعنی بعد از حدود 2 ساعت) احساس خواب آلودگی بسیار زیادی را تجربه می کنید و قدرت تمرکز و درک شما بسیار کم میشود.
  3. یک شب قبل تر می توانید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. مثل اینکه دارید برای یک ماراتن آماده می شوید و بهتر است یک شب قبل اسپاگتی یا سالمون به همراه برنج و سبزیجات مصرف کنید. مغز شما چربی های لازم و مواد مغذی زیادی را دریافت خواهد کرد.
  4. اگر علاقه زیادی به نوشیدنی های انرژی زا دارید، بهتر است به آرامی آنها را کنار بگذارید. این نوشیدنی ها شیرین شده اند و هدف آنها این است که بیشتر بنوشید. چون پس از مصرف آنها انرژی می گیرید و کمی بعد از آن احساس خستگی زیادی خواهید داشت. اگر به مایعات عادت کرده اید، اگر شرایط خیلی بحرانی شد قهوه یا انرژی زا می تواند تحریک کننده باشد. 
  5. الکل مصرف نکنید. پس از مدتی احساس خستگی و شکستگی خواهید داشت و این چیزی است که هیچ بازیکنی آن را نمی خواهد. 

در تمام این مقاله سعی کردیم اهمیت رژیم غذایی مناسب را بیان کنیم چون این یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای خودتان انجام دهید. 

حتی اگر فکر می کنید نیازی به رژیم غذایی ندارید و کمبود انرژی را تجربه نکرده اید، باز هم زمانی که این برنامه ها را رعایت می کنید، عملکردتان بسیار افزایش خواهد یافت.