دوست دارید بعضی از حقایق شگفت انگیز شرط بندی رو بدونید؟ ما حقایق جالبی رو راجع به دستگاه های اسلات ، بازی های کارتی و موارد دیگه براتون اینجا تو مجله دنیای شرط بندی جمع کردبم، پس این شما و بعضی از این واقعیت های جالب درباره شرط بندی که هیچ وقت نمیتونید باورشون کنید!
داستان شماره 1
قبل از اختراع اولین دستگاه اسلات در قرن 19 ، ماشین های شرط بندی فقط تو بارها و میخونه ها بود، اون نسخه های اولیه شبیه یه طبلی بود که در کل پنجاه تا کارت بودن. از اونجایی که ماشینهای اسلات اولیه هیچ مکانیزم پرداخت مستقیم نداشتن ، متصدی بار به بازیکنان برنده، جایزه هایی مثل سیگار و آبجو میدادن!
داستان شماره 2
تا حالا عبارت “ no dice “ رو شنیده بودید؟خوب ، این یه عبارت انگلیسی که از اوایل قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا اختراع شد. تو اون زمان ، شرط بندی تو بسیاری از ایالتها غیرقانونی بود و همه بازی های شرط بندی وکازینویی به صورت پنهانی و به قول معروف زیر زمینی انجام میشد. و وقتی که پلیس میومد، اونا تاس های رو قورت میدادن تا مدرکی رو پلیس نتونه پیدا کنه ! این طوری دیگه هیچ دادگاهی هم نمیتونست کسی رو بدون هیچ مدرکی محکوم کنه ، به خاطر همینه که همون اصطلاح “ no dice” اختراع شد.
داستان شماره 3
در دهه 1860 ، یک خانواده اشرافی مکانی رو تو کازینو مونت کارلو در موناکو تأسیس کردن که زمان خودش رولت به محبوب ترین بازی تبدیل شد. طبق افسانه ها ، François Blanc به نام “جادوگر مونت کارلو” رئیس کازینو رو برای بدست آوردن اسرار رولت، زندانی کرد و با شیطان قرارداد بست. گفته می شه به همین خاطره که جمع تمام اعداد موجود تو چرخ رولت (1 به 36) به 666 ، که یه عدد شیطانی بهش گفته میشه. به خاطر همینه که اسم مستعار این بازی The Devil’s Game هم گفته میشه.
داستان شماره 4
با توجه به قدیمی ترین بازی موجود تو هر کازینو ، قدمت Keno به بیش از 2000 سال در چین باستان بر می گرده. بر اساس نوشته هایی که موجوده ،نشون داده شده که در دوره سلسله هان بین 205 و 187 B.C ، منطقه ای جنگ زده ، تحت فشار مالی سنگینی برای تأمین بودجه ارتش بود. سرانجام روستاییان از پرداخت منابع و اسلحه خودداری کردن و در نتیجه ، مردی به نام چونگ لونگ Keno رو اختراع کرد که تونست باهاش پول زیادی دربیاره.
جای تعجب داره که این بازی از اون زمان تا الان تغییر خیلی کمی داشته. نسخه اصلی که چونگ اختراع کرد شبیه به کنو امروزی بود که تو اون 80 انتخاب وجود داشت. در حالی که امروزه هم ما 80 عدد رو انتخاب می کنیم . از این بازی به عنوان White Pigeon Game بازی کبوتر سفیدهم یاد می شه ، چون کبوتر های نامه بر نتایج رو از روستایی به روستایی دیگه می فرستادن ، چون جاده ها تو اون زمان خیلی کم بود و راه های ارتباطی بسیار محدود بودن.
داستان شماره 5
در حالی که کارتهای بازی از قرنها پیش به وجود اومدن ، بر اساس تاریخ این اعتبار رو به فرانسوی ها می دن که چهار شخصیت و طراحی موجود تو کارتهای بازی رو طراحی کردن. چهارشخصیتی که تو کارتهای بازی وجود داره ،کلاسهای مختلفی رو تو جامعه فرانسه، در آن دوران نشون میده. شاه و بی بی که مشخصن و سرباز که نمایانگررعیت هایی خیلی زحمت میکشن ، حالی که خشت به طبقه بازرگان اون دوره اشاره می کند و در تلاش برای پول درآوردنن،دل به عنوان روحانی و هدفش برای پیوند دادن آدما با خداست. پیک که نشان دهنده حفظ نظم در یک جامعه هست.
داستان شماره 6
اولین دستگاه حافظه واقعی توسط یه مکانیک اتومبیل به نام چارلز فی تو سال 1887 اختراع شد. فی متوجه شد که مشتریایی که منتظر اون بودن تا براشون کار تعمیر رو بکنه ، تصمیم گرفت که یه دستگاه با سه تا قرقره چرخان که حاوی پنج علامت بوداختراع کنه. همین شد که امروزه هم نمونه های کاملتری از این وسیله تو کازینو ها وجود داره
داستان شماره 7
بازی بلک جک که سرچشمه گرفته از بازی فرانسوی “Vingt-et-Un” هست ، به معنای 21 هست که این بازی تو فرانسه محبوبیت زیادی داشت، چون بسیاری از منابع نشون می ده که ناپلئون بناپارت خودش عاشق این بازی بود و ساعتها برای این بازی وقت میذاشت و یکی از بازی های مورد علاقه اون بود.زمان اختراع این بازی هم اوایل قرن 20 هست .
داستان شماره 8
نمادهای میوه مانند گیلاس ، خربزه و لیمو که معمولاً تو دستگاه های حافظه دیده می شون امروزه از نسخه های اولیه بازی الهام گرفته شدن. پس از سال 1887 که این بازی اختراع شد، این بازی در بسیاری از مناطق غیرقانونی شد. شرکت Bell-Fruit Gum ساخت یک دستگاه حافظه رو در کنار یه دستگاه فروش اب نبات و آدامس گذاشت تا به صورت قانونی به نظر برسه ،در نتیجه ، اسلاتهای مدرن هنوز حاوی همون نمادهای میوه و نماد BAR هستن ،که برای آرم اولیه شرکت Bell-Fruit Gum هست.