تو این مقاله از بت ناب میخوام راجب یکی از مهمترین چیزهایی که بای بدونید یعنی Cash out  کردن براتون توضیح بدم. کش اوت یا cash-out به معنی خارج کردن پولتون از بازی و انتقالش به حسابتون هست، کش‌اوت یک روش خاص برای بردن پول متناسب با حجم بازی که کردیدهست، یعنی هر چقدر بیشتر بازی کنید بیشتر برنده خواهید شد و برای اینکه بیشتر بدونید با ما در ادامه همراه باشید.

بانکرول یا حسابداری یکی از مهمترین مهارت‌هایی هست که شمایی که دارید شرط بندی میکنید باید راجبش بدونید و اگر اون مطلب رو نخوندید روی این لینک کلیک کنید، اکثر گسایی که پوکر بازی میکنن سعی می‌کنن که از تکنیک هایی که گفته شده استفاده کنن اما هیچ وقت به هدفشون نرسیدن. ما همیشه راجع به بازیکنابی ‌شنیدیم که میخوان ره صد ساله رو یه شبه برن و به سرعت برنده پول زیادی بشن اما در نهایت به نقطه ی صفر میرسن و دار و ندارشون رو از دست میدن، ممکنه یه وقتایی هم خیلی خوش شانس باشن و پول خوبی رو برنده بشن ولی همیشه احتمال اینکه شکست بخورن هم خیلی زیادی هم میخورن، یه وقتام ممکنه که بازی هایی کنن که از مقدار موجودی بانکرولشون بیشتره و فکر میکنن که چون خوش شانس هستن و بازیشون خوبه می‌تونن با بازی تو اون مسابقه  اتفاقات خوبی رو برای خودشون رقم بزنن.

من واقعا نمیدونم که چطوری  یک بازیکن می‌تونه بارها و بارها این اشتباه رو تکرار کنه؟من معتقدم که با استفاده از کش اوت کردن اونا میتونن این مشکل رو حل کنن.

کش‌ اوت کردن چیه؟

این سیستم به شما اجازه ‌می‌ده که تعادلی بین مدیریت بانکرول  و بزرگ کردن اون تو تورنومنت‌هایی که می‌تونید توش بازی می‌کنید برقرار کنید و مهم‌تر اینکه هرچقدر بیشتر بازی ‌کنید به خودتون انگار جایزه دادید و اونو بزرگترش کردن ولی خوب همه چیز هم به میزان بازی شما بستگی داره، کلید اصلی برای استفاده از کش‌اوت حجم بازی  یا به عبارت دیگه تعداد دفعه هایی که بازی می‌کنید هست و  هر چقدر تعداد دفعات بازی های که میکنید بیشتر باشه، پول بیشتری رو از بازی به دست میارید و این کار با برداشت درصدی از ورودی تورنومنت‌هایی که توش بازی می‌کنید انجام می‌شه. دقت کنید این حرفی که من میزنم در مورد مبلغی که برنده می‌شید نیست ، فرض ما بر اینه که قوانین بانکرول رو رعایت ‌کنید و یک بازیکن کاملا منطقی باشید هست. سود شما تو دراز مدت ثابت خواهد ماند و هرچقدر پیش برید اندازه بانکرولتان شما بیشتر میشه.

کش اوت کردن چطوری انجام می‌شه؟

خیلی ساده ست، شما درصدی از ورودی بازی رو که می‌خواید واردش بشید رو به خودتون می‌پردازید و همین طور به بازی کردن ادامه می‌دید. این درصد برای تورنومنت‌های چند میزه بزرگ ، و برای تورنومنت‌های SNG  و کوچیک کمتر هست. به این دلیل که تو تورنومنت‌های بزرگتر مبلغ بردتون قاعدتا بیشتره اما تو تورنومنت ‌های کوچیک باید تلاش بیشتری کنید تا بتونید همون مقدار رو ببرید.

در مجموع شما باید درصدهایی رو انتخاب کنید که بیشتر از نصف بازده سرمایه ای دارید  نباشه.( مثلا اگر ROI تقریبا ۱۶٪ هست حداکثر می‌تونید ۸٪ در نظر بگیرید) در بیشتر موارد باید درصدهای کمتری رو در نظر بگیرید، به این شکل می‌تونید بانکرول بهتری داشته باشید و پولتان رو برای بازی از بین نبرید. مثلا می‌تونید از درصدهایی به شکل زیر استفاده کنید:

  • SNG  دونفره یا هدزآپ: ۱٪
  • SNG تک‌میزه بین ۳ تا ۱۰ نفر: 3%
  • SNG  حداکثر ۲۰ نفره: 4%
  • SNG  حداکثر ۵۰ نفره: 5%
  • SNG  حداکثر ۹۰ نفره: 6%
  • SNG  حداکثر ۱۵۰ نفره: 7%
  • SNG  بیشتر از ۱۵۰ نفر: 8%

 ما برای میزهای ۶ تا ۹ نفره همونطوری گفتیم ۳٪ رو در نظر می‌گیریم. اگه تو یه SNG  با ورودی 55$ شرکت کنیم، 1.65$ برای خودمون کنار می‌ذاریم و اصلا  مهم نیست که چند بار بازی می‌کنید و نتیجه بازی چی می‌شه، فقط این مبلغ رو به خودتون شما پاداش میدید. هدف ما از این کار اینه که حداقل ۶٪ بازده سرمایه(ROI)  به وجود بیاریم، درنتیجه اگر بازیکن خوبی باشیم می‌تونیم با این پول بانکرول خودمون رو بیشتر کنیم و می‌تونیم وارد میزها و بازی‌های سنگین‌تری بشیم و بازی‌هایی کنیم که حس می‌کنیم مهارت لازم برای ورود بهشون رو داریم و همین طور هم بانکرولمون هم کافی باشه!

فرض کنید ما یه بانکرول 4000$ داریم و می‌خوایم تو یه بازی  55$ بازی کنیم و با توجه به قوانین بانکرول ۶۵ ورودی رو برای بازی در نظر گرفتیم و امنیت کافی داریم. تو ۱۰۰ بازی SNG دقیقا 55$ دلار با احتساب بازده سرمایه ۱٪ برای ما به دست میاد و بانکرول ما جدای از بازی به 4055$ می‌رسه و اگر بخوایم از سیستمی استفاده کنیم که ۳٪ بازده سرمایه(ROI) داشته باشه، ما باید 165$ کش‌اوت کنیم(5500$0.03x). اگر بخوایم این کار رو انجام بدیم ، بانکرول واقعی ما به 3890$ می‌رسه(165$-4055$). همونطوری که می‌بینید سود کافی رو  اینجوری به دست نیاوردیم، پس مجبوریم تو استک‌های پایین‌تری بازی کنیم تا بتوانیم این میزان بازده سرمایه رو برای خودمون به وجود بیاوریم و شما به جز درصدی که از ورودی‌های خودتون شما دریافت می‌کنید، باید تمام پولی که بر پایه تعداد بازی‌هاتون که به دست آوردید رو به بانکرولتون اضافه کنید. یعنی هر نوع بونوس و جایزه‌ای که از سایت‌های پوکر آنلاین دریافت کردید رو کش اوت کنید

از کش‌اوت سیستم برای برنامه ریزی استفاده کنید

برنامه‌ریزی برای حداقل درآمدتان با استفاده از کش‌اوت سیستم بسیار راحت‌تره و  اگر تصمیم گرفتید که می‌خواید حداقل هفته‌ای 300$ درآمد داشته باشید، باید محاسبه کنید چه تعداد بازی و تو چه میزهایی برای این مبلغ نیاز دارید. مثلا برای رسیدن به این مبلغ، شما باید تو ۵۰۰ بازی SNG با ورودی 20$ شرکت کنید. اگر هر بونوس یا ریک ‌بکی که گرفتید رو بایداون رو هم  لحاظ کنید. همونطوری  که  گفتم این‌ها پاداش حجم بازی هایی هستن که شما انجام دادید و باید این پول رو به خودتون بدید، این موضوع کمک می‌کنه که بازی کمتری برای رسیدن به 300$ انجام بدید و شما می‌تونید این برنامه‌ریزی رو براساس اینکه چقدر بازی می‌کنید و نه اینکه چه مقدار برنده می‌شید به صورت هفتگی، ماهانه و حتی سالانه  انجام بدید.

آیا کش‌اوت سیستم برای شما مناسبه؟

بله خوب هر کسی می‌تونه از این روش استفاده کنه و حتما نیاز نیست که  یک بازیکن حرفه‌ای باشید تا بتونید از مزایای این سیستم استفاده کنید، حتی بازیکنای تفریحی که روی بانکرولشون مدیریت دارن هم می‌تونن به سادگی از این سیستم استفاده کنن. درحالی که بازیکنایی که خیلی خوش شانس نیستن هم باز میتونن از این سیستم سود ببرن.

میشه گفت که بردی که با استفاده از این روش دارید با استفاده از تعداد بازی‌هایی هست که می‌کنید، نه بردهای واقعی تون روی میز. هر پولی که از بازی‌هاتون به خودتون می‌دید تو بانکرولتون باقی خواهد ماند. فقط این کار رو انجام بدید و هرچند مبلغ کم باشه اما رشد بانکرولتون در هر صورت به سود شما خواهد بود و  هرچقدر این رقم‌ها بالاتر رفت مهارتتون هم با  اون بالاتر می‌ره و به سمت حرفه‌ای شدن تو پوکر پیش خواهید رفت.

مزایای استفاده از کش‌اوت سیستم

مهمترین عامل نظم پیدا کردن هست و اغلب بازیکنا باخت‌های بد پشت سرهم دارن یا اینکه بد بازی می‌کنن و یا ترکیبی از هر دوی این موردها. برای تلاش برای برگردوندن پولی که از دست دادن، این بازیکنا تو میزهای سنگین‌تری بازی می‌کنن با امید به اینکه به سرعت به نقطه اولی که بودن برمیگردن و یا  حتی پول بیشتری رو میبرن  بعد تو اکثر مواقع اونا در برابر بازیکنان ماهری قرار می‌گیرن که به سرعت کل پولشون  رو تو کسری از ثانیه از دست خواهند داد!

مزیت دیگه استفاده از کش‌اوت اینه که شما برای تلاشی که می‌کنید پول به دست میارید و از اونجایی که بر اساس تعداد بازی‌های هاتون پول دریافت می‌کنید، همیشه می‌بینید که تو طول مدتی که بازی میکنید پولی به حسابتون واریز می‌شه. حتی تو زمانی که شرایط بازی اصلا خوب نباشه و این جوری حداقل می‌دونید به خاطر زمانی که گذاشتید مبلغی رو دریافت می‌کنید. داشتن یک درآمد دائمی از پوکر تاثیر مثبتی روی نگاه شما تو دراز مدت خواهد گذاشت و استرس اینکه «باید مبلغ سنگینی رو برنده بشم » رو تو شما از بین خواهد برد و حداقل اون مبلغ پول تو جیبی شما رو تامین خواهد کرد!

سقف کش اوت تو بازی  پوکر

برای بازیکنای حرفه‌ای تر که سال‌هاست بازی می‌کنن بالا رفتن بانکرول ممکنه خیلی واسشون مهم نباشه و بعضی از بازیکنای پوکر میشه گفت که دیگه به  این مرحله رسیدن و بازی خوبی که انجام میدن تو دراز مدت خودش نشون دهنده ی  سقف کش‌اوت اونا در نظر گرفته میشه.

بت ناب