بیشتر طرفداران پوکر جیمی گلد را به خوبی می شناسند و به سختی میتوان کسی را پیدا کرد که او را نشناسد.

جیمی گلد در سال 2006 با یک صدای بلند، با اعتماد به نفس و حتی شاید کمی آزاردهنده برنده شدن دستبند طلای 12 میلیون دلاری خود را جشن گرفت و توانست به WSOP Main Event راه پیدا کند. این یک مبلغ قابل توجه شد اما آنطور که معلوم شد همه آن جایزه را جیمی گلد نگه داشت. 

پس از پایان مسابقات، مشخص شد که جیمی گلد با کریسپین لیزر از قبل توافق هایی را طی کرده بود، چون در واقع او باعث شده بود که جیمی گلد بتواند در این رویداد قرار بگیرد. در برابر آن هم جیمی گلد توافق کرده بود که جایزه نیمی از جایزه خود را با لیزر تقسیم کند اما هرگز فکر نمیکرد که نصف آن معادل 6 میلیون دلار باشد. 

وقتی گلد زیر قول و قرارها زده بود و از پرداخت جایزه امتناع کرده بود، لیزر همه چیز را به دادگاه برد و توانست جلوی پرداخت ۶ میلیون دلار را به جیمی گلد بگیرد. یکی از کلیدی ترین شواهدی که مورد استفاده قرار گرفت، یک پیام صوتی بود که در آخرین روز مسابقه اصلی برای لیزر ارسال شده بود و در آن همه قول و قرارهای طی شده بین این دو نفر آورده شده بود.

قهرمان WSOP سال 2006 در نیمه دوم بردهایش نتوانست حکم منع را لغو کند و به همین خاطر تصمیم گرفت برای حل کردن این موضوع به صورت خصوصی این مسائل را با لیزر حل و فصل کند. 

تسویه حساب بین این فرد در سال 2007 انجام شد اما هیچ گونه جزئیاتی در مورد اینکه گلد چه مقدار پول دریافت کرده است فاش نشده است. پس از اینکه همه مشکلات بین آنها حل شد جیمی گلد بیرون آمد و اعلام کرد که همه این اتفاقات سوء تفاهم بوده است و او به هرگز قصد نداشت زیر قول خود بزند.