امروز ما تو این مقاله می خوایم در مورد پنج کاری که ممکنه هر کسی اونا رو انجام بده و باعث می شه که جلوی موفقیت شون رو بگیره صحبت کنیم که شاید تا به امروز خیلی در موردش صحبت نشده و اطلاعات کمی در موردش در دسترس هست.

این مشکلات و اشتباهاتی که در ادامه می خوام برای شما بنویسم می تونه تا حد زیادی به شما کمک کنه که تو بازی خیلی سریع قضاوت نکنید و یا تصمیم های اشتباهی رو تو بازی نگیرید و همیشه حواستون باشه که صبر و تحمل هست که شما رو به بهترین رویکرد نه تنها تو بازی پوکر بلکه تو همه مراحل زندگی شما داره.

خودم یادم میاد که تو یه دوره ای من تو بازی پوکر خیلی عملکرد خوبی تو بلایند های $۲۰/$۱۰ بودم و یادمه سر یکی از بازی های به یاد موندنی که داشتم انجام می دادم با یکی از اون بچه پرروهای میز نشسته بودم و باهاش داشتیم بازی می کردیم،  درست قبل از اینکه من این دست رو داشته باشم همون بچه پر روی سر میز همش داشت به حریفها توهین می کرد و اعصاب همه رو خورد کرده بود و فکر می کرد که دیلر باهاش پدر کشتگی داره و از قصد دست های بد رو به اون میده و از این که پشت سر هم همش می باخت همش شکایت می کرد و جالبه که اصلا هم بلد نبود بازی کنه و ضعیف تر از اونی بود که فکرش رو بکنید و مرتب تو بازی رِیز می‌کرد و کمتر فولد می‌کرد.

تو این دست ما از دور اول شرط‌بندی هدزآپ شدیم. اونم که فقط  یک آس داشت و من یک پِر شاه داشتم و یک کارت چهارم رو بود و منم به یک ست شاه مخفی ارتقا پیدا کردم و اون هم یک پر آس داشت و ظاهرا دو پر شده بود، تو دور آخر شرط بندی اون شرط بست و من با این تصور که او به دست دو پِر بیش از حد بها داده، منم رِیز کردم. ولی اون دوباره من رو رِیز کرد و من با یکم استرس فقط کال کردم. تو نمایش کارت ها یا همون شو داون معلوم شد که دست ست شاه من قوی تر از اونه و اون فقط دو پر آس داره و من برنده یک پات خیلی بزرگ برای همون بازی شدم.

منم که خیلی خوشحال شده بودم و داشتم با خوشحالی ژتون های پات رو جمع می‌کردم، با پوزخند و شلوغ بازی گفت که شاید این دست رو تو الان برده باشی ولی هیچ وقت نمی تونی من رو از سر راهت برداری و کاری کنی که من جا بزنم!.  برای اون مهم تر از قضیه باختنش این بود که ظاهر قضیه رو تا جایی که می شه حفظ کنه تا اینکه یک بازی برنده رو انجام داده باشه.

شاید شما هم تو بازی گاه گداری خوش شانس باشید و در مقابل رفتاری مشابهی از یک حریف قرار بگیرید و می تونید خیلی راحت از اون رفتارش به نفع خودتون استفاده کنید ولی باید همیشه مراقب باشید که خودتون این وسط همه چیز رو از دست ندید و غرور شما رو کور نکنه!

تو مثال بازی که من خودم انجام داده بودم؛ قضاوت منفی در مورد کارهای اون بچه پر رو سر میز پوکر خیلی آسون تر از اونی هست که فکرش رو بکنید ولی باختن شرط‌ های بیشتر فقط به دلیل ارضای حس غرور و جا نزدن هست. ولی اگر رفتاری که این قلدر سر میز انجام داد به عنوان چیزی هست که خودتون هم ممکنه که یه روزی تو یه بازی انجام بدید! خوب باید چی کار کنید؟ اگر خودتون در حال تقلا برای کنترل غرورتون تو بازی باشید، به خصوص اگر ببینید این کار عدم کنترل شما رو بالا می ‌بره و بهترین بازی شما رو از بین می‌بره اون وقت شما چی کار می کنید؟

من خودم معتقدم که چند کار محکم و مطمئن وجود داره که اگر بتونید اون کارها رو تو بازی انجام بدید، می تونید جلوی این غرور بی جا رو بگیرید که فقط استک های شما رو به باد می‌ده، باید تا جایی که میشه حواستون به خودتون باشه و از راه کارهایی که در ادامه بیشتر در موردش صحبت می کنم رو تو بازی هاتون به کار بگیرید که هیچ وقت نتیجه های بدی رو از بازی هایی که انجام میدید رو نداشته باشید:

قبل از بازی کردن بهتریم خودتون رو نشون بدید

همیشه یادتون باشه که سعی کنید حداقل چند دقیقه قبل از شروع هر جلسه بازی پوکر، با خودتون عهد ببندید که  بهترین خودتون رو تو بازی ارائه کنید و سعی کنید که کلی به خودتون اعتماد به نفس بدید و اصلا به این موضوع توجه نکنید که حریف شما چقدر حرفه ای هست و چقدر بیشتر از تجربه بازی کردن رو داره. شما هر چقدر تو بازی ریلکس تر باشید و کمتر فکر و خیال داشته باشید می تونید تو بازی تصمیمات بهتری رو بگیرید و بهترین ورژن خودتون رو ارائه بدید و همین با اعتماد به نفس وارد شدن و خوش و بش کردن با حریف ها می تونه اعتماد به نفس شما رو بالا ببره و در عوض روحیه بازیکنان مقابل رو تضعیف کنه ! هیچ وقت از اهمیت این موضوع غافل نشید!

مهارت‌ های خودتون رو تو بازی تا جایی که می تونید تقویت کنید

هر چه قدر بیشتر شما در مورد استراتژی های پوکر یاد بگیرید و در موردش بخونید و خبره بشید می تونید تو بازی اعتماد به نفس بیشتری رو داشته باشید و به نوبه‌ی خودتون کمتر در معرض این قرار می‌گیرید که بازی مناسب برای ارضای حس غرور خودتون رو نادیده بگیرید. به عبارت دیگه اگه فهم دقیقی در مورد اینکه کدوم بازی از لحاظ استراتژی پوکر صحیح هست رو نداشته باشید، بیشتر در معرض این هستید که تمایلات غرور آمیز خودتون رو تو بازی لحاظ کنید. بالا بردن علم و دانش تون تو بازی می تونه شما تو هم از لحاظ طرز فکر و استراتژی کمک کنه و می تونید به بهترین شکل از اونا به نفع خودتون تو بازی استفاده کنید.

ارزش نسبی تصویر ارائه شده از خودتون رو با سود و درآمدی که دارید مقایسه کنید

کدوم یکی از این دو مورد که ارزش نسبی تصویر ارائه شده از خودتون رو با سود و درآمدی که دارید تو بازی پوکر برای شما مهمه ؟ این که چه طور به نظر می‌رسید براتون مهمه یا این که چه طور تو بازی عمل می کنید؟ اگر فقط می‌ تونستید یکی از این دوتا رو انتخاب کنید، شما کدوم رو انتخاب می کردید یا ترجیح می‌دادید؟ بردن یا داشتن تصویر خوب تو ذهن کسایی که مقابلشون دارید بازی می کنید؟

در مورد انگیزه‌ های حریفاتون حتما فکر کنید

اگر نظر پوکر بازان دیگه و یا حریفاتون تو بازی  برای شما واقعا مهمه و به نظر می‌رسه که شما نمی‌تونید این واقعیت رو تغییر بدید، به این فکر کنید که برای اونا واقعا چه چیزی اهمیت داره. تمایل و علاقه اونا سود و برد خودشون هست. برای اونا خیلی مهمه که ببرن یا ببازن. شما می‌خواید واقعا افرادی رو که در مقابل شما بازی می‌کنن رو تحت تاثیر علم و دانشی که در مورد بازی دارید قرار بدید؟ تسلیم بازی‌ هایی که هدف شون سینه سپر کردن هست سعی کنید هیچ وقت نیشید و همیشه کاری رو بکنید که می‌دونید برای بردن پول اونا لازمه که انجام بدید! مطمئن باشید که با این کار شما همیشه می تونید حریف هاتون رو تحت تاثیر قرار می‌دید.

سوابق بازی رو به طور دقیق یادداشت کنید

یک موضوع دیگه ای که به شما کمک می‌کنه که بهترین بازی پوکر خودتون رو بدون در نظر گرفتن شهرت خیالی خودتون و تصویر خودتون تو ذهن ناظران و حریف های بازی ارائه می دید این هست که سابقه بازی ‌های خودتون و مجموع برد‌ها و باخت ‌های خودتون رو حتما جایی یادداشت کنید. با پذیرش این واقعیت که به جای استیل خاص، تصویر فرد محکم و چِقِر از بین می‌ره و تصمیمات خوب از لحاظ استراتژی پوکر جای اونا رو می‌گیرد و خودتون متوجه میشید که سود و درآمد شما خیلی بیشتر میشه. (یا حداقل به سرعت کاهش نمی ده). این کار می تونه اهمیت بازی پوکر صحیح رو به طور مداوم به شما یاد بده!

اصلا هم منظورم این نیست که پوکر بازان خوب غرور سالم ندارن، اصلا این جوری نیست! اعتماد به نفس بالا داشتن تو بازی خیلی مهمه که تو هر موقعیت محکم بایستید و چیزی رو که فکر می‌کنید بازی درست هست رو مقابل قضاوت احتمالی تمسخر آمیز یا انتقادی دیگران انجام بدید.پس یکی از کلید های موفقیت متوجه شدن این موضوع هست که تو بازی پوکر بهترین راه پرداختن و حفظ به تمایل شخصی خودتون و در نتیجه غرورتون این هست که متعهد به نوعی بازی بشید که در واقعیت برای شما خوب  هست و به دنبال حفظ استیل و کلاس کاری نیست و نتیجه واسش قابل قبول هست و به دنبالش میره!

بت ناب